גנטיקה

השמנה מלווה בסיכון מוגבר להישנות מוקדמת בנשים עם סרטן שד עם תגובה פתולוגית מלאה לאחר טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי (Sci Rep)

במאמר שפורסם בכתב העת Scientific Reports מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי השמנה ושלב מחלה קליני מנבאים הישנות מוקדמת ושיעורי הישרדות נמוכים יותר בנשים שהשיגו תגובה פתולוגית מלאה לאחר טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תגובה פתולוגית מלאה לאחר טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי מלווה בפרוגנוזה טובה בטווח הארוך בנשים עם סרטן שד. עם זאת, בחלק מהחולות תתכן הישנות מחלה ותמותה עקב הממאירות. במשך שנים, השלב הקליני בעת האבחנה נקשר באופן עקבי עם הסיכון להישנות והישרדות נשים עם סרטן שד בהן תועדה תגובה פתולוגית מלאה.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לזהות גורמים מנבאים אפשריים אחרים להישנות והישרדות בנשים עם סרטן שד בהן תועדה תגובה פתולוגית מלאה לאחר טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי של נשים שאובחנו בין 2011 עד 2020 וחישבו את שיעורי ההישרדות הכוללים, שיעורי הישרדות ללא-מחלה, שיעורי הישרדות ללא מחלה מרוחקת ושיעורי הישרדות ספציפיים לסרטן שד.

מדגם המחקר כלל 241 נשים, מהן 36% עם השמנת-יתר (מדד מסת גוף מעל 29.9 ק”ג/מ2) ו-47% עם מחלה בשלב III.

ניתוח רב-משתני הוכיח כי השמנת-יתר הינה גורם סיכון משמעותי המלווה בסיכון מוגבר להישנות מוקדמת ושיעורי הישרדות נמוכים יותר.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים בכדי לבחון אם התערבויות המכוונות למשקל הגוף עשויות לשפר את התוצאות באוכלוסיית חולים זו.

 

Sci Rep, Dec 7, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה