גנטיקה

הורים שטופלו באסותא לא יחוייבו לבצע בדיקה לזיהוי קשר גנטי לעובר (הודעת משרד הבריאות)

תינוק

על פי הודעת משרד הבריאות, הורים שטופלו ביחידת הפוריות באסותא ראשון לציון לא יחוייבו לבצע בדיקה לזיהוי קשר גנטי לעוברים שלהם.

שירה סולומון, דוברת המשרד, מסרה בהודעה כי שלושה צוותים שונים מטעם המשרד ערכו בדיקות לאיתור מטופלות ו/או זוגות שקייימת סבירות גבוהה יותר לקשר שלהם לאירוע,  ומשרד הבריאות הנחה את הנהלת אסותא להודיע על כך בתוך זמן קצר למטופלות ו/או הזוגות שאותרו בבדיקות הללו, שיוזמנו על ידי אסותא לשיחה שבה יוצגו להם כלל האפשרויות העומדות לרשותם. המטופלות ו/או הזוגות הרלוונטיים לא יחוייבו בביצוע בדיקה לאיתור קשר גנטי, אולם הם יוכלו לבקש ביצועה של בדיקה מסוג זה.

משרד הבריאות קבע כי מטופלות ו/או זוגות שכבר מצויים בהיריון וכן מי שכבר נולד להם ילד, ויהיו מעוניינים לבצע בדיקה, יידרשו על פי חוק לקבל אישור מקדים מבית המשפט לשם ביצוע הבדיקה. בנוגע למטופלות ו/או זוגות שטרם בוצעה החזרה של העובר שלהם, בוחנת המדינה האם יש סמכות חוקית לאפשר להם לבצע את הבדיקה לזיהוי קשר גנטי מבלי לבקש את אישורו של בית המשפט, והכרעה בנושא תתקבל עוד השבוע.

ועדת הבדיקה שהקים נציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה, ד״ר בעז לב, תמשיך לבצע בדיקה מקיפה שמטרתה לאתר את מקור הטעות שגרמה להעברת העוברים השגויה.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה