גנטיקה

טיפול ב-Rucaparib משפר הישרדות ללא-התקדמות בחולים עם סרטן ערמונית מתקדם (מתוך Clovis Oncology)

סרטן ערמונית

מנתוני מחקר בשלב 3 עולה כי טיפול ב- Rucaparib(רובראקה) , מעכב PARP, עשוי להביא לשיפור ההישרדות ללא-התקדמות של חלק מהגברים עם ממאירות מתקדמת של הערמונית.

הטיפול ב- Rucaparib מאושר לשימוש בארצות הברית כטיפול אחזקה במבוגרות עם סרטן שחלות אפיתליאלי חוזר, סרטן חצוצרות או ממאירות פריטונאלית ראשונית, בהן תועדה תגובה מלאה או חלקית לטיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום.

מחקר TRITON3 הינו מחקר רב-מרכזי בתווית-פתוחה שכלל 405 גברים עם ממאירות ערמונית גרורתית, עמידה לסירוס, שלא קיבלו טיפול כימותרפי, עם מוטציות BRCA או ATM. בכל הגברים תועדה התקדמות מחלה לאחר לפחות טיפול אחד המכוון כנגד קולטנים לאנדרוגנים.

במסגרת המחקר, 270 גברים חולקו לקבלת טיפול מונותרפי ב- Rucaparibו-135 החולים הנותרים קיבלו טיפול לפי בחירת הרופא ב-Docetaxel, Abiraterone Acetate או Enzalutamide. למעלה ממחצית מהגברים (55%) בקבוצת הביקורת קיבלו טיפול ב-Docetaxel.

המחקר ענה על תוצא הסיום העיקרי עם שיפור בחציון הישרדות ללא-התקדמות הדמייתית עם Rucaparib בניתוח לפי כוונה לטפל (10.2 חודשים לעומת 6.4 חודשים; יחס סיכון של 0.61, רווח בר-סמך 95% של 0.47-0.80) ובתת-קבוצה של גברים עם מוטציות BRCA (11.2 חודשים לעומת 6.4 חודשים; יחס סיכון של 0.50, רווח בר-סמך 95% של 0.36-0.69).

מניתוח הנתונים עלה כי אין תועלת מובהקת סטטיסטית בגברים עם מוטציות ATM (חציון של 8.1 חודשים לעומת 6.8 חודשים; יחס סיכון של 0.97, רווח בר-סמך 95% של 0.59-1.52).

נתוני הישרדות כוללת עדיין אינם בשלים, אך הנתונים המוקדמים נוטים לטובת יתרון ל- Rucaparib בקרב גברים עם מוטציות BRCA ויתרון לקבוצת הביקורת בגברים עם מוטציות ATM.

החוקרים לא זיהו סוגיות בטיחות חדשות הנוגעות לטיפול ב- Rucaparib במהלך תקופת המחקר.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר על-רקע הטיפול בדרגה 3 ומעלה בקרב מטופלים ב- Rucaparib כללו אנמיה (23.7%), נויטרופניה (7.4%), עייפות (7%), תרומבוציטופניה (5.9%) ועליה בריכוזי AST או ALT (ב-5.2% מהמקרים).

בהשוואה לקבוצת הפלסבו, שיעור נמוך יותר של גברים בזרוע הטיפול ב- Rucaparib הפסיקו את הטיפול בשל אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי (21.5% לעומת 14.8%, בהתאמה).

התוצאות המלאות של מחקר TRITON3 צפויות להיות מוצגות במהלך אחד הכנסים הרפואיים בתחילת שנת 2023.

 

מתוך הודעת Clovis Oncology

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה