גנטיקה

יעילות הטיפול המשולב ב-nivolumab עם ipilimumab בסרטן תאי כליה (ESMO 2022)

מחקר חדש מראה שטיפול אדג'ובנטי משולב של nivolumab עם ipilimumab בחולי סרטן כליה (RCC) לאחר ניתוח להסרת הכליה, לא הראה יעילות

מחקר חדש שהוצג במפגש השנתי של האגודה האירופית לאונקולוגיה רפואית (ESMO 2022) ופורסם ב-Annals of Oncology, מראה שטיפול אדג’ובנטי משולב ב- nivolumabעם ipilimumab בחולי סרטן כליה (RCC) לאחר ניתוח להסרת הכליה, לא הראה יעילות. התוצאות החדשות מראות שהטיפול המשולב לא שיפר את ההישרדות ללא מחלה (DFS) בהשוואה לפלסבו.


התוצאות מנוגדות לאלו שנראו עם pembrolizumab (Keytruda) במטופלים דומים
, שבהם התרופה השיגה ירידה של 32% בסיכון להישנות או למוות בהשוואה לפלסבו במחקר KEYNOTE-564. מחקר זה הוביל לכך שמינהל המזון והתרופות האמריקני העניק אישור לתרופה כטיפול משלים לאחר ניתוח בחולים עם קרצינומה של תאי כליה בסיכון בינוני או גבוה להישנות לאחר כריתת כליה או לאחר כריתת כליה וכריתה של נגעים גרורתיים. יש לציין כי מחקר נוסף של אימונותרפיה אדג’ובנטית בקרצינומה של תאי כליה, שהוצג גם הוא ב-ESMO 2022, מחקר IMmotion010 עם atezolizumab (Tecentriq) אדג’ובנטי, לא הראה אף הוא יתרון קליני על פני פלצבו.


צוות המחקר בחן את השילוב nivolumab עם ipilimumab במסגרת אדג’ובנטית בניסוי. בדיווח תוצאות הניסוי נכללו 816 חולים עם קרצינומה של תאי כליה שעברו כריתה רדיקלית או חלקית של כליה עם שוליים ניתוחיים שליליים והייתה להם היסטולוגיה ברורה. בין 4 ל-12 שבועות לאחר הניתוח
, החולים חולקו באקראי לקבל 12 מנות nivolumab בתוספת ארבע מנות ipilimumab או פלצבו למשך טיפול צפוי של 24 שבועות. הגיל החציוני של החולים היה 58-59 שנים, וכ-71% היו גברים, כאשר סוג הניתוח הנפוץ ביותר היה כריתת כליה רדיקלית, ב-93%, ולרוב החולים (77%-78%) הייתה מחלת pT3 ללא מעורבות בלוטות. לאחר מעקב חציוני של 37.0 חודשים, לא היה הבדל משמעותי בין הקבוצות בתוצא העיקרי של DFS. DFS חציוני לא הושג עבור Nivolumab פלוס Ipilimumab לעומת 50.7 חודשים עבור פלצבו, ביחס סיכון של 0.92 (P = .5347). לאחר 24 חודשים, DFS היה 76.4% עם הטיפול המשולב לעומת 74.0% עבור פלצבו.


לכתבה ב-Medscape


למאמר מ- Annals of Oncology באתר oncology PRO

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה