גנטיקה

הישרדות ירודה בחולים עם סרטן ערמונית ומוטאציות הגורמות ל-Mismatch Repair (מתוך J Clin Invest)

בגברים עם סרטן ערמונית מתקדם עם מוטאציות גנטיות מסוימות, ההישרדות הכוללת נמוכה במחצית, בהשוואה לחולים ללא השינויים הגנטיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שנועד להגדיר דרכים לזיהוי מוטאציות אלו. ממצאי המחקר פורסמו במהלך חודש ספטמבר בכתב העת Journal of Clinical Investigation.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הבנת הפרופיל האימונו-גנומי של ממאירויות ערמונית מתקדמות עשויה להשפיע על בחירת הטיפול. פגם ב-Mismatch Repair (MMR) נקבע בנוכחות אובדן ביטוי חלבון ממשפחה זו או MSI (Microsatellite Instability) ב-PCE ב-127 ביופסיות מ-124 חולים עם סרטן ערמונית מתקדם ממדגם RMH (Royal Marsden). נתוני WES (Whole Exome Sequencing) ממדגם זה וממדגם של 254 חולים עם סרטן ערמונית מתקדם מפרויקט SU2C/PCF (Stand Up to Cancer/Prostate Cancer Foundation) נותחו לזיהוי וריאנטים פתוגניים של MMR, נטל מוטאציות וחותמות מוטאציות.

בסיכומו של דבר, ב-8.1% מחולים במדגם RMH הייתה עדות לפגם ב-MMR, שלווה בהישרדות כוללת מופחתת. מדדי MSINGS (MSI by targeted panel next-generation sequencing) גבוהים יותר נקשרו עם פגם ב-MMR וממאירויות ערמונית אגרסיביות אלו היו עתירות בהסננת תאי T וביטוי חלבון PD-L1. מדדי MSINGS באקסום נקשרו עם חותמות מוטאציות פגם ב-MMR באקסומים של ממאירויות ערמונית אגרסיביות.

פגם ב-MMR לווה עוד במוטאציות בגן MMR ומספר רב יותר של תאי חיסון, בקרה חיסונית ושעתוקים של תאי T.

בממאירויות ערמונית אגרסיביות עם פגם ב-MMR ביטוי מוגבר של מגוון שעתוקים של פעילות מערכת החיסון, כולל CD200R1, BTLA, PD-L1, PD-L2, ADORA2A, PIK3CG ו-TIGIT.

נתונים אלו עשויים להשפיע על בחירת יעד הטיפול, גישת טיפול משולבת ובחירת סמנים המנבאים טיפול אימונותרפי בחולים עם סרטן ערמונית מתקדם.

J Clin Invest. Published online September 4, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה