גנטיקה

האם יש להמליץ על הימנעות מוחלטת מאלכוהול בעקבות המחקר מה-LANCET ? ראו את תוצאות סקר e-Medcase והדיון בפורום התזונה בניהולה של ד”ר סיגל אילת…

בהמשך לדיווח מלפני כשבוע לפיו צריכת אלכוהול, גם בכמות מתונה היא מזיקה, וזאת ע”פ מחקר ענק מה-LANCET עלה בסוף השבוע האחרון באתר הדיונים והסקרים הבינ”ל שלנו, e-Medcase ,סקר שביקש לבחון עמדות אנשי המקצוע בנושא.

הסקר שאל: מה תמליצו למטופל כבן 50, בריא, שבעקבות הפירסום של המחקר פונה בשאלה אם הוא יכול להמשיך לצרוך 1-2 משקאות אלכוהוליים ביום .

רק 22% מהמשיבים ענו בחיוב, כלומר להפסיק …

25% סברו שאפשר להמשיך לצרוך את אותה כמות ללא חשש.

הרוב,  53% המליצו להפחית הכמות ללא יותר מ-2-3 משקאות בשבוע…

גם בפורום התזונה שלנו (בשיתוף יוניליוור) בניהולה של ד”ר סיגל אילת אדר עלתה שאלה בעקבות המחקר. להלן תשובתה של ד”ר אילת:

תודה על השאלה. אכן, מחקר אחד גדול ומרשים, אבל דווקא במקרה של המחקר הזה, לדעתי האישית More is less. ככל שאתה כולל יותר סוגי אוכלוסיות וגילאים באנאליזה, כך אתה חשוף יותר לערפלנים של הבדלים נוספים בין אוכלוסיות.

לא מוכרים לי מחקרי התערבות שבדקו את ההשפעה ארוכת הטווח של צריכת אלכוהול. אבל בהחלט יש מקום להזכיר את המחקרים היפים של פרופ’ איריס שי, בחולי סוכרת שאת חלקם אצטט להלן:

במעקב של שנתיים אחרי 224 חולי סוכרת מאוזנים, שמחציתם קבלו דיאטה ים תיכונית עם יין אדום ומחציתם דיאטה ים תיכונית: היתה הפחתה קלה בגורמי הסיכון המטאבוליים- אינני בטוחה עד כמה השיפור היה משמעותי קלינית, אבל בכל מקרה לא היתה החמרה בסיכון. תוספת האלכוהול גם לא הביאה לעליה במשקל או צבירת שומן בטני. (המקורות בגוף התשובה באתר הפורום)
בכל זאת, חשוב לציין 4 קבוצות שצריכות להמנע לחלוטין מאלכוהול: נשים בהריון, אנשים עם כבד שומני, TG מוגברים ונשים לאחר סרטן השד
.”

אתם מוזמנים להגיב כאן ב”כתוב תגובה” , או בפורום, או להשתתף בסקר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה