גנטיקה

כאב הינו גורם סיכון למחלות פסיכיאטריות נפוצות (Pain)

במאמר שפורסם בכתב העת Pain מדווחים חוקרים מהולנד על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי כאב בעוצמה בינונית-עד-חמורה והפרעה לאורח החיים משנית לכאב הינם גורמי סיכון משמעותיים להפרעות חרדה ומצב רוח.

החוקרים התבססו על נתונים משני הגלים הראשונים של סקר Netherlands Mental Health Survey and Incidence Study-2, מחקר עוקבה אפידימיולוגי להערכת תחלואה פסיכיאטרית באוכלוסיה הכללית בהולנד בגילאי 18-64 שנים (5,303 משתתפים). קבוצת המשתתפים בסיכון כללה מטופלים ללא הפרעה פסיכיאטרית במהלך 12 החודשים שטרם המחקר (4,974 משתתפים להערכת כל הפרעת מצב רוח; 4,979 להערכת כל הפרעת חרדה; 5,073 משתתפים להערכת הפרעת שימוש בחומרים).

חומרת הכאב ודרגת ההפרעה לאורח החיים במהלך החודש האחרון נקבעו על-בסיס סקר Short Form Health Survey. הפרעות פסיכיאטריות על-בסיס DSM-IV נבחנו בשני הגלים על-פי Composite International Diagnostic Interview.

מהנתונים עולה כי כאב בדרגה מתונה עד חמורה מאוד לווה בסיכון מוגבר להפרעו תמצב רוח (יחס סיכויים של 2.10) או הפרעות חרדה (יחס סיכויים של 2.12). הפרעה מתונה או חמורה מאוד לאורח החיים על-רקע כאב לוותה גם כן בסיכון מוגבר להפרעות מצב רוח (יחס סיכויים של 2.14) או הפרעות חרדה (יחס סיכויים של 1.92). החוקרים לא זיהו קשר בין כאב ובין הפרעות שימוש בחומרים.

החוקרים מדגישים כי לא זוהתה אינטראקציה בין חומרת הכאב או דרגת ההפרעה לאורח החיים עקב כאב ובין היסטוריה של הפרעות פסיכיאטריות.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים סבורים כי תכניות לטיפול בכאב עשויות לסייע במניעת התפתחות מחלות פסיכיאטריות.

Pain. 2018;159(4):712-718.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה