גנטיקה

נוירולוגיה אוטואימונית – תת-התמחות חדשה המתפתחת במהירות (Neurology)

מאמר שפורסם בכתב העת Neurology דן בנושא ההתפתחות של תת-התמחות חדשה, נוירולוגיה אוטואימונית, הצוברת תאוצה כאשר יותר ויותר רופאים מביעים עניין בהשתלמויות בנושא ומצטברות עוד ועוד עדויות בנושא.

בניגוד לנוירו-אימונולוגיה, נוירולוגיה אוטואימונית הינה תחום רחב יותר מטרשת נפוצה וכוללת הפרעות דוגמת נוירו-סרקואידוזיס, הפרעות אחרות בחומר הלבן במוח, מחלות ילדות של מערכת העצבים המרכזית ואף לויקודיסטרופיה.

נוירולוגיה אוטואימונית הינה אחד התחומים המתפתח במהירות הגדולה ביותר בנוירולוגיה מודרנית. הם מוסיפים כי שיעור תגליות אנטיגנים חדשים הוא מהיר ומרשים מאוד.

מגוון ההתייצבויות הנוירולוגיות, הפתופיזיולוגיה הייחודית ומורכבות הטיפול בהפרעות אלו מצדיק תחום השתלמות ייעודי חדש לרכישת הניסיון הנדרש לאבחנה וטיפול אופטימאלי בחולים אלו.

נוירולוגיה אוטואימונית כוללת ידע בכל תחומי הנוירולוגיה, כמו גם בתחום מחלות זיהומיות, פסיכיאטריה, גסטרואנטרולוגיה וריאומטולוגיה.

כיום ישנן ארבע תכניות השתלמות ייעודיות בתת-התמחות חדשה זו ברחבי ארצות הברית, ביחד עם תכניות אחרות הכוללת לפחות הכשרה מסוימת בתחום זה.

השתלמות בנוירו-אימונולוגיה מסורתית מתמקדת בטרשת נפוצה. הכשרה בנושא נוירולוגיה אוטואימונית שונה מאחר ומתמקדת בגישה אבחנתית לחולים עם חשד למחלה נוירולוגית אוטואימונית.

הכרת הסיכונים של תכשירים אימונותרפיים חדשים הינה מרכיב חיוני בהכשרה, הכוללת באופן ספציפי בדיקות לפני-טיפול ומניעה, כמו גם ניטור ארוך-טווח אחר סיבוכים כרוניים.

תכניות השתלמות בנוירולוגיה אוטואימונית יכללו הדרכה של הרופאים באשר לסיכונים הספציפיים וחשיבות הניטור במטרה לנהל  בבטחה את הטיפול האימונו-מודולטורי ודיכוי חיסוני הנדרש במקרים אלו.

Neurology. Published online September 12, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה