גנטיקה

הערכת הקשר בין אספירין ונוגדי-דלקת אחרים ובין הסיכון לסרטן שד (Breast Cancer Res)

במאמר שפורסם בכתב העת Breast Cancer Research מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי טיפול באספירין במינון-נמוך, מלווה בסיכון מופחת לסרטן שד. מדובר בדיווח הראשון המצביע על ירידה בסיכון עם טיפול באספירין במינון נמוך ולא עם אספירין במינון רגיל ורק בקרב נשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים להורמונים/שלילי ל-HER2.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים באופן פרוספקטיבי את הסיכון לסרטן שד על-פי טיפול באספירין ונוגדי-דלקת שאינם סטרואידים אחרים במדגם שכלל נשים מקליפורניה. בשנים 1995-1996, המשתתפות במחקר California Teachers Study השלימו שאלון בסיסי אודות סיפור משפחתי של ממאירות ומחלות אחרות, טיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים, היסטוריית מנופאוזה ופוריות, דיווח עצמי אודות משקל וגובה, סביבת מגורים, דיאטה, צריכת אלכוהול ופעילות גופנית. בשנים 2005-2006, 57,164 נשים סיפקו מידע עדכני חלקי, כולל שימוש בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים ו-1,457 מהן פיתחו סרטן שד פולשני לפני ינואר 2013.

החוקרים מדווחים על קשר הפוך בין התפתחות סרטן שד ובין נטילת לפחות שלוש טבליות של אספירין במינון נמוך בשבוע (23% מהמשתתפות). בקרב נשים שדיווחו על חשיפה זו, שיעור יחס הסיכון עמד על 0.84 בהשוואה לאלו שלא נטלו נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים והדבר היה בולט במיוחד בנשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים להורמונים/שלילי ל-HER2 (שיעור יחס סיכון של 0.80).

נטילת שלוש טבליות לפחות של נוגדי-דלקת אחרים שאינם סטרואידים נקשר באופן שולי עם סיכון נמוך יותר לסרטן שד (שיעור יחס סיכון של 0.79, 95% CI = 0.62-1.00). לא תועדו קשרים אחרים עם טיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים.

ממצאים אלו מצטרפים לעדויות קודמות ותומכות בצורך במחקרים נוספים להערכת ההשפעה של אספירין במינון נמוך למניעת ממאירות.

Breast Cancer Res. 2017;19(52) 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה