גנטיקה

אמצעי פשוט עשוי לסייע בהפחתת רמות השחיקה בקרב אנשי צוות רפואי (מתוך כנס ה- American Conference on Physician Health)

בקרב רופאים ואנשי צוות רפואי הנעזרים בכלי פשוט במשך שבועיים תועדה ירידה ברמות השחיקה בתוך מספר ימים מהתחלת ההתערבות, כאשר רובם נהנו מפירות ההתערבות גם לאחר שנה אחת, כך מדווחים חוקרים בכנס ה-American Conference on Physician Health.

ההתערבות קרויה Three Good Things ומבוססת על חיזוק היכולת של האדם להתמקד ולשמר רגשות חיוביים.

המדד הסטנדרטי להערכת שחיקה, Maslach Burnout Inventory, כולל שלושה מרכיבים: תשישות נפשית, דה-פרסנוליזציה וירידה בתחושת ערך עצמי. עם זאת, כאשר החוקרים בחנו אילו התערבויות היו יעילות בהפחתת שחיקה, נראה כי לכולן יש מכנה משותף כל ההתערבויות הפחיתו את יכולת האדם להעריך רגשות חיוביים.

במחקר שכלל 148 מתמחים ברפואה פנימית באוניברסיטת דיוק, החוקרים זיהו ירידה של 15% בשחיקה כבר לאחר שבועיים, ירידה מ-65% ל-50% לאחר ההתערבות. שנה לאחר סיום ההתערבות, 48% נותרו עמידים לשחיקה, עדות לכך שההתערבות הינה בעלת השפעה ארוכת טווח על הסיכון לשחיקה. המתמחים דיווחו גם על פחות דיכאון, פחות עימותים ואיזון טוב יותר בין חיי העבודה והחיים הפרטיים.

החוקרים זיהו ממצאים דומים באנשי צוות רפואי אחרים. בקרב האחראים על בטיחות החולים במרכז, ההתערבות לוותה בירידה של 19% בדרגת השחיקה (ירידה מ-57% ל-38%). בדומה, השחיקה פחתה מ-64% ל-53% בקרב אנשי צוות רפואי ביחידות טיפול נמרץ ביילודים בבית החולים של אוניברסיטת סטנפורד.

החלק המרכזי של ההתערבות נוגע ליכולת להעריך נכונה את הסיטואציה, ולא להחזיק ברגשות ישנים שאינם רלבנטיים עוד. במטרה לעשות כן, חשוב לבסס גישה לרגשות חיוביים.

החוקרים בחנו פרקי זמן שונים של ההתערבות, אך לרוב נערכה התערבות בת 7-14 ימים, כאשר נראה כי ישנה חשיבות להתערבות בת עשרה ימים.

מתוך כנס ה- American Conference on Physician Health

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה