גנטיקה

הערכת תוצאות טיפול אחזקה בטבליות Olaparib בנשים עם הישנות סרטן שחלות ומוטאציות BRCA 1/2 (מתוך The Lancet Oncology)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת The Lancet Oncology עולה כי טיפול אחזקה בטבליות Olaparib (לינפארזה) הוביל לשיפור משמעותי בהישרדות ללא-התקדמות, ללא השפעה מזיקה על איכות החיים בנשים עם הישנות סרטן שחלות רגיש לפלטינום, עם מוטאציית BRCA 1/2.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את תוצאות הטיפול ב- Olaparib בנשים עם מוטאציית BRCA 1 או BRCA 2. המחקר הבינלאומי, רב-מרכזי, כפל-סמיות, אקראי, מבוקר-פלסבו, בשלב 3, בחן טיפול אחזקה ב- Olaparib בנשים אלו, לאחר לפחות שני קווי טיפול כימורפי. כל הנשים היו בגילאי 18 שנים ומעלה, עם מדד ECOG של 0-1. תוצא הסיום העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות על-פי דיווח החוקרים.

בתקופה שבין 3 בספטמבר, 2013, ועד 21 בנובמבר, 2014, גויסו 295 נשים למחקר. המשתתפות חולקו באקראי לטיפול ב- Olaparib (196 נשים) או פלסבו (99 נשים). חולה אחת בקבוצת ההתערבות חולקה בטעות ולא קיבלה את תרופת המחקר. חציון ההישרדות ללא-התקדמות היה ארוך יותר עם Olaparib (19.1 חודשים לעומת 5.5 חודשים, יחס סיכון של 0.30).

האירועים החריגים הנפוצים ביותר בדרגה 3 ומעלה כללו אנמיה (19% לעומת 2%), עייפות (4% לעומת 2%) ונויטרופניה (5% לעומת 4%). אירועים חריגים חמורים תועדו ב-35 חולים (18%) מהמטופלים ב- Olaparib ושמונה (8%) מטופלי פלסבו. האירועים הנפוצים עם Olaparib כללו אנמיה (4%), כאבי בטן (2%) וחסימת מעי (2%) ואילו בקבוצת הפלסבו האירועים הנפוצים כללו עצירות (2%), חסימת מעי (2%). חולה אחת בקבוצת ההתערבות הלכה לעולמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על שיפור הישרדות ללא-התקדמות עם טיפול ב- Olaparib בקבוצה זו, כאשר רעילות הטיפול, פרט לאנמיה, הייתה בדרגה קלה.

The Lancet Oncology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה