גנטיקה

השוואה בין Alectinib ובין Crizotinib בחולים עם NSCLC (מתוך The Lancet)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש בו הושלמה לראשונה השוואה ראש בראש בין Alectinib (אלצנזה) ובין Crizotinib (קסאלקורי) לטיפול בחולים עם NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) חיובי ל-ALK. התוצאות עשויות להוביל לשינוי ההמלצות לטיפול קו-ראשון בחולים אלו.

מחקר J-ALEX הינו מחקר אקראי, בתווית-פתוחה, בשלב 3, שכלל חולים יפנים שלא קיבלו טיפול במעכב ALK, עם סרטן ריאות מסוג NSCLC, חיובי ל-ALK, שלא קיבלו טיפול כימותרפי קודם או טופלו במשטר כימותרפי אחד בלבד, מ-41 אתרי מחקר ברחבי יפן. החולים חולקו באקראי לטיפול ב- Alectinib במינון 300 מ”ג פעמיים ביום, או Crizotinib במינון 250 מ”ג, פעמיים ביום, עד התקדמות המחלה, רעילות שאינה מתקבלת על הדעת, תמותה, או פרישה מהמחקר. תוצא הסיום העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות.

בתקופה שבין 18 בנובמבר, 2013, ועד 4 באוגוסט, 2015, החוקרים גייסו למחקר 207 חולים, שחולקו באקראי ל- Alectinib (103 חולים) או Crizotinib (104 חולים). בנקודת הזמן השניה לניתוח ביניין, 24 חולים בקבוצת Alectinib הפסיקו את הטיפול, בהשוואה ל-61 חולים בקבוצת Crizotinib, בעיקר עקב העדר יעילות או אירועים חריגים. בניתוח הביניים השני, ועדת מעקב בלתי-תלויה קבעה כי הממצאים ענו על התוצא העיקרי של המחקר (יחס סיכון של 0.34) והמליצו על פרסום מיידי של הנתונים.

חציון ההישרדות ללא-התקדמות טרם נקבע בקבוצת הטיפול ב- Alectinib ועמד על 10.2 חודשים בקבוצת Crizotinib. אירועים חריגים בדרגה 3 או 4 תועדו בשכיחות גבוהה יותר עם Crizotinb (52%) בהשוואה ל- Alectinib (26%). שינויי מינון עקב אירועים חריגים היו נפוצים יותר עם Crizotinib (74%) לעומת Alectinib (30%), כאשר שיעור גבוה יותר של חולים שטופלו ב-Crizotinib בהשוואה ל- Alectinib הפסיקו את תרופת המחקר בשל אירועים חריגים (20% לעומת 9%). לא תועדו אירועים חריגים פטאליים בשתי קבוצות המחקר.

החוקרים כותבים כי מינון Alectinib ששימש במחקר (300 מ”ג פעמיים ביום) היה נמוך מזה המאושר לשימוש במדינות שונות, למעט יפן; עם זאת, מגבלה זו נבחנת במחקר ALEX הנערך בימים אלו.

The Lancet

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה