גנטיקה

אימונים ממוחשבים עשויים לסייע בשיפור תפקוד קוגניטיבי בחולים עם ליקוי קוגניטיבי קל (Am J Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי אימון קוגניטיבי ממוחשב (Computerized Cognitive Training) עשוי לסייע בשיפור תפקוד קוגניטיבי גלובאלי, זיכרון וקשב, לצד שיפור בתפקוד פסיכוסוציאלי, כולל תסמיני דיכאון. עם זאת, מהסקירה עולה עוד כי ל-CCT תועלת מוגבלת בחולי דמנציה וחסרת השפעה על תפקוד ניהולי או מהירות עיבוד בחולים עם ליקוי קוגניטיבי קל.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי Medline, Embase, PsychINFO, CINAHL ו-CENTRAL עד 1 ביולי, 2016, לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת CCT בחולים מבוגרים עם ליקוי קוגניטיבי קל או דמנציה. הם בחנו בנפרד תפקוד קוגניטיבי כולל, מרכיבים שונים של התפקוד הקוגניטיבי, תפקוד פסיכוסוציאלי ופעילויות יומיומיות במחקרים להערכת חולים עם ליקוי קוגניטיבי קל ודמנציה.

ההשפעה הכוללת על תפקוד קוגניטיבי בחולים עם ליקוי קוגניטיבי קל לאורך 17 מחקרים הייתה בינונית. לא זוהתה עדות להטיית פרסום או הבדלים בין מחקרים מבוקרי טיפול דמה או טיפול פעיל. החוקרים זיהו השפעות בהיקף קטן עד בינוני על התפקוד הקוגניטיבי הגלובאלי, קשב, זיכרון עבודה, למידה וזיכרון, למעט זיכרון לא-מילולי, ועבור תפקוד פסיכוסוציאלי, כולל תסמיני דיכאון. בחולי דמנציה החוקרים זיהו השפעות מובהקות סטטיסטית מבחינת התפקוד הקוגניטיבי הכולל וכישורי ראיה מרחבית, אך אלו נבעו בעיקר משלושה מחקרים להערכת מציאות מדומה או ווי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ל-CCT השפעה חיובית על תפקוד קוגניטיבי גלובאלי, תחומים קוגניטיביים נבחרים ותפקוד פסיכוסוציאלי בחולים עם ליקוי קוגניטיבי קל. לאור זאת, יש מקום להערכה מקיפה יותר של ההתערבויות על ההתקדמות לדמנציה.

Am J Psychiatry. Published online November 14, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה