גנטיקה

תוצאות ראשוניות מבטיחות למחקר ישראלי ראשון מסוגו : האם טיפול קרינתי לשד בריא מפחית סיכון לסרטן בשד זה בקרב נשאיות ? (האגודה למלחמה בסרטן)

סרטן שד

הודעת האגודה למלחמה בסרטן

מחקר ישראלי חדש ראשון מסוגו מתקיים בכמה מרכזים רפואיים ברחבי הארץ. החוקרים בודקים אם טיפול קרינתי לשד הבריא יוריד את הסיכון לסרטן בשד זה בעתיד. במסגרת המחקר מציעים למטופלות נשאיות שמקבלות טיפול בקרינה לשד החולה, להקרין בו זמנית גם את השד הבריא.

את המחקר מובילות ד”ר אלה עברון מהמרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי וד”ר מירב בן דוד מתל השומר, והוא ממומן על ידי האגודה למלחמה בסרטן.

זהו מחקר ישראלי רב מרכזי שמתקיים במרכז הרפואי שיבא, במרכז הרפואי תל אביב (איכילוב) במרכז הרפואי רמב”ם בחיפה, במרכז הרפואי אסף הרופא, במרכז הרפואי בנהריה ובסורוקה בבאר שבע. נשים נשאיות העונות על הקריטריונים יכולות להצטרף למחקר באחד מהמרכזים הרפואיים.

מטרת המחקר היא לבדוק אם קרינה מונעת לשד הבריא תוריד את הסיכון הגבוה התפתחות סרטן בשד זה. צוות המחקר מציג סיכום זהיר אך אופטימי של התוצאות המוקדמות ראשוניות.

אם תוכח השערת המחקר יתכן שנוכל בעתיד להציע חלופה של קרינה מונעת במקום כריתה מניעתית, גם לנשים נשאיות שחלו בסרטן בשד אחד ואולי גם לנשאיות שלא חלו כלל כמו למשל אנג’לינה ג’ולי שעברה כריתה מונעת של השדיים והשחלות.

לחצו כאן לקריאת דוח הביניים של המחקר באתר האגודה למלחמה בסרטן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה