גנטיקה

בילדים עם מלנומה שכיחות גבוהה של התפשטות לבלוטות לימפה אך הישרדות ארוכה יותר (JAMA Otolaryngol Head Neck Surg)

בילדים עם מלנומה באזור ראש וצוואר סיכוי גבוה יותר לגרורות לקשריות לימפה, בהשוואה לחולים מבוגרים, אך ההישרדות הכוללת ארוכה יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש ספטמבר בכתב העת JAMA Otolaryngology Head & Neck Surgery.

להערכת ההבדלים בהתייצגות בין ילדים ומבוגרים, החוקרים בחנו נתונים בשנים 1998-2012 ממאגר National Cancer Database, כולל 84,744 חולים, מהם 0.8% בגילאי 18 שנים ומטה. גיל הילדים הממוצע עמד על 13.5 שנים.

הסוגים ההיסטולוגים היו שונים משמעותית בילדים, בהשוואה למבוגרים, כאשר בצעירים תועדה שכיחות גבוהה יותר של מלנומה שאינה מוגדרת או התפשטות שטחית וסבירות נמוכה יותר לסוג Lentigo Maligna. עומק הגידול הממוצע עמד על 1.54 מ”מ בילדים ו-1.39 מ”מ במבוגרים.

בילדים תועדה שכיחות גבוהה יותר של גרורות לקשריות לימפה, עם הבדל בסיכון של 23.0%. עם זאת, ההישרדות לאחר חמש שנים הייתה גבוהה יותר בילדים בכל שלב של המחלה (הבדל אבסולוטי של 18% בשלב 1, 36% בשלב 2, 39% בשלב 3 ו-2% בשלב 4). בילדים תועד סיכוי גבוה יותר לטיפול אימונותרפי ודגימת קשריות לימפה.

כ-30% מהילדים התייצגו עם מחלה בשלב 3 או 4, זאת בהשוואה לכ-15% מהמבוגרים. אחד ההסברים האפשריים הינו כי מלנומה פחות נפוצה בילדים ודרגת החשד נמוכה יותר. יתרה מזאת, השלמת ביופסיה עורית בילדים קטנים עשויה לדרוש טשטוש או הרדמה כללית, דבר העשוי להביא לעליה בסף לביצוע ביופסיה, עם עיכוב באבחנה.

JAMA Otolaryngol Head Neck Surg 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה