גנטיקה

מריחואנה מעלה את הסיכון לתסמינים פסיכוטיים קבועים במתבגרים (Am J Psychiatry)

שימוש קבוע במריחואנה מלווה בסיכון מוגבר לתסמינים פסיכוטיים, תת-קליניים, קבועים בבנים מתבגרים, בפרט פראנויות והזיות, גם לאחר הפסקת השימוש בסם, כך עולה מתוצאות מחקר חדשף שפורסמו בכתב העת American Journal of Psychiatry במהלך חודש אוגוסט.

מדגם המחקר כלל 1,009 בנים מבתי ספר ציבוריים בפיטסבורג, כאשר היו בכיתות א-ז. המשתתפים דיווחו על שימוש במריחואנה, תסמינים פסיכוטיים תת-קליניים ונתונים נוספים אחרים נאספו כל שנה בין הגילאים 13-18 שנים.

החוקרים מצאו כי עבור כל שנה בה בני הנוער השתמשו במריחואנה בכל שבוע, חלה עליה של 21% בדרגת התסמינים הפסיכוטיים התת-קליניים. העליה הגדולה ביותר תוארה עם תסמיני פראנויות (133%) והזיות (92%).

ההשפעה של שימוש קבוע קודם במריחואנה על תסמינים פסיכוטיים תת-קליניים בהמשך נותרה גם לאחר הפסקת השימוש במריחואנה למשך שנה.

לכל שנה נוספת בה המתבגרים השתמשו באופן קבוע במריחואנה, הסיכון לתסמינים תת-קליניים בשנים הבאות עלה באופן לינארי וההשפעה של שימוש מצטבר נותרה משמעותית גם במהלך הפסקה של שנה.

השפעות אלו נותרו לאחר תקנון לערפלנים שונים והחוקרים לא מצאו סיבה לסיבתיות  הפוכה. כמו כן, לא עלו עדויות שתמכו בתיאורית מדיקציה-עצמית המתבגרים לא נטו יותר לשימוש קבוע במריחואנה בעקבות עליה בתסמינים הפסיכוטיים שלהם.

Am J Psychiatry. 2016;173:781-789

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה