גנטיקה

חוקרים מזהירים מפני השפעות מזיקות של צריכת אלכוהול בקרב קשישים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Research Society on Alcoholism)

במהלך הכנס השנתי מטעם ה- Research Society on Alcoholism הציגו חוקרים ממצאים חדשים מהם עולה כי לצריכת אלכוהול בגיל מבוגר עשויה להיות השפעה מזיקה בשל תופעה בשם Inflamm-Aging. החוקרים מאוניברסיטת קולורדו מצאו כי לאלכוהול השפעה מדכאת חיסון גדולה יותר בקשישים, המסכנת את יכולתם להתמודד עם זיהומים.

החוקרים בחנו את ההשפעה של זקנה ואלכוהול על מערכת החיסון ודלקת. באופן ספציפי, הם התמקדו בהשפעת הרעלת אלכוהול על תגובת מערכת החיסון המולדת לזיהום בעכברים זקנים.

במסגרת המחקר ניתן אתנול (1.1 גרם/ק”ג) לעכברים צעירים וזקנים, ולאחר מכן הוחדר זיהום לדרכי הנשימה. בעכברים מבוגרים שקיבלו אתנול לפני הזיהום הריאתי  תועדה החמרה בפתולוגיה הריאתית, כולל עליה במספר התאים ועיבוי דופן אלבאולים, בהשוואה לעכברים הצעירים. בנוסף, מוקדי הדלקת בריאות היו גדולים יותר.

בניסויים אחרים, החוקרים בודדו מקרופאגים אלבאולריים מהריאות של עכברים צעירים וזקנים ותרבתו את התאים עם אתנול למשך שלוש שעות, עם או בלי גירוי ליפופוליסכרידים למשך 18 שעות נוספות.

מהמחקרים המעבדתיים עלה כי חשיפה לאתנול הפחיתה את התגובה הדלקתית לליפופוליסכרידים בתאים מעכברים צעירים, אך לא בתאים מעכברים זקנים.

משילוב נתונים אלו עולה כי הרעלת אתנול בעכברים זקנים מפחיתה את התגובה הריאתית לזיהום, ייתכן ודרך שינוי בהפעלת מקרופאגים ומעבר אותות. בדומה, ההשפעות של אלכוהול בקשישים הן פוטנטיות יותר מאשר בצעירים, חלקית בשל המצב הפרו-דלקתי בקשישים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Research Society on Alcoholism

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית (PEDIATRICS)

    סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית (PEDIATRICS)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: מוצרי סיגריות אלקטרוניות ואידוי הוצגו בפעם הראשונה בארצות הברית סביב שנת 2007, וצברו פופולריות במהירות. ב-2018, פורסמה אזהרה רשמית בארצות הברית אודות השימוש בסיגריות אלקטרוניות באוכלוסייה הפדיאטרית, וצוין כי סיגריות אלקטרוניות הפכו למוצר הטבק הנפוץ ביותר בשימוש בקרב צעירים בארצות הברית. במגזין זה אנחנו משתפים סיכום של סקירה שפורסמה ב-Pediatrics, שסקרה את האבולוציה של סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית.

  • תופעות לוואי פסיכיאטריות הקשורות לתרופות מקבוצת GLP-1 Receptor Agonists (מתוך International Journal of Clinical Pharmacy)

    תופעות לוואי פסיכיאטריות הקשורות לתרופות מקבוצת GLP-1 Receptor Agonists (מתוך International Journal of Clinical Pharmacy)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: אגוניסטים לקולטן פפטיד 1 דמוי גלוּקָגון (GLP-1 Receptor Agonists) התבלטו בִּזכות יכולתם לווסת את רמות הסוכר בדם ובמקביל לגרום לירידה במשקל. לצד היתרונות הטיפוליים, הועלו חששות לגבי תופעות לוואי פסיכיאטריות אפשריות הקשורות לתרופות אלה. סקירה זו International Journal of Clinical Pharmacy בוחנת את הנושא.

  • מניעת נפילות בקרב קשישים (JAMA, CME)

    מניעת נפילות בקרב קשישים (JAMA, CME)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: הנחיות למניעת נפילות בקרב קשישים שפורסמו ב-JAMA מתארות שיטות עבודה מומלצות להערכת סיכון לנפילה ולהתערבויות מעשיות, בתפקוד חושי, קוגניטיבי ואוטונומי בבעיות רפואיות פעילוֹת, בתרופות, בסיכונים סביבתיים ובפעילויות יומיומיות.

  • שבירת מיתוסים עם פרופ' רז: האם אכילה של מזון מתועש מעלה את הסיכון למחלת לב, סרטן ותמותה?

    שבירת מיתוסים עם פרופ' רז: האם אכילה של מזון מתועש מעלה את הסיכון למחלת לב, סרטן ותמותה?

    ברוכות וברוכים הבאים לפינה נוספת של “שבירת מיתוסים ברפואה”. בפינה הפעם פרופ’ רז משתף מאמר מה-BMJ שמצא שאכילת מזון מתועש אמנם עלולה להעלות את הסיכון לתמותה, אבל לאו דווקא מסיבות קרדיווסקולריות כצפוי… עם זאת, פרופ’ רז חוזר ומדגיש כי מזון מתועש הוא עדיין גורם הסיכון המשמעותי ביותר להשמנה בלדים, ונקשר לעליה בסיכון לסוכרת ולתמותה לבבית.  […]

  • ניתוח בריאטרי יעיל יותר מטיפול תרופתי להפחתת הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים ומג'וריים בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה (J Am Coll Cardiol)

    ניתוח בריאטרי יעיל יותר מטיפול תרופתי להפחתת הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים ומג'וריים בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה (J Am Coll Cardiol)

    בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה בדרגה בינונית-עד-חמורה והשמנת-יתר, ניתוח מטבולי לעומת טיפול לא-תרופתי מלווה בסיכון נמוך יותר משמעותית להיארעות סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים ותמותה, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין טיפול קודם שהוכח כמפחית סיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים ותמותה בחולים עם […]

  • הטיפ השבועי עם פרופ' איתמר רז: השפעה של דיאטה ים תיכונית על תמותה ושיחה על דיאטות שונות

    הטיפ השבועי עם פרופ' איתמר רז: השפעה של דיאטה ים תיכונית על תמותה ושיחה על דיאטות שונות

    שלום וברוכים הבאים לעוד פרק של “טיפ מחדר הרופא”, היום נדבר על חשיבותה של תזונה נכונה והשפעתה על הבריאות הכללית שלנו. פרופסור רז מציג את ההשפעות החיוביות של הדיאטה הים תיכונית, ונדון בדיאטות שונות, הדרך להתאים אותן לאורח החיים וההשפעה שלהן על הבריאות שלנו. לכל הטיפים השבועיים  בחסות בלתי תלויה של חברת נובונורדיסק

  • מה בין דפוסי פעילות גופנית ובין היפוגליקמיה לילית בצעירים עם סוכרת מסוג 1? (J Clin Endocrinol Metab)

    מה בין דפוסי פעילות גופנית ובין היפוגליקמיה לילית בצעירים עם סוכרת מסוג 1? (J Clin Endocrinol Metab)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה כי פעילות גופנית מאומצת יומית מלווה בירידה ברמות הסוכר בדם ועשויה להוביל לעליה בסיכון לאירועי היפוגליקמיה, בפרט עם מינוני אינסולין יומיים גבוהים. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להבין טוב יותר את האינטראקציות בין דפוסי פעילות גופנית שונים, ריכוזי סוכר ממוצע והיארעות אירועי היפוגליקמיה […]

  • דיאטה עתירת-סיבים משחררת הורמון מדכא תאבון (Science Translational Medicine)

    דיאטה עתירת-סיבים משחררת הורמון מדכא תאבון (Science Translational Medicine)

    דיאטה עתירת סיבים משפיעה על המטבוליזם של המעי הדק ומעודדת שחרור הורמון מעי מדכא-תאבון, PYY (או Peptide Tyrosine Tyrosine), יותר מדיאטה דלת-סיבים, זאת ללא תלות בהרכב המזון, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Science Translational Medicine. החוקרים בחנו את ההשפעה של דיאטה דלת סיבים ועתירת סיבים על שחרור הורמוני מערכת עיכול, כולל PYY ו-GLP-1. […]

  • נטילת תוספי שמן דגים ורמות גבוהות בדם של חומצות שומן אומגה-שלוש עשויות להפחית את הסיכון לסיבוכי סוכרת (J Clin Endocrinol Metab)

    נטילת תוספי שמן דגים ורמות גבוהות בדם של חומצות שומן אומגה-שלוש עשויות להפחית את הסיכון לסיבוכי סוכרת (J Clin Endocrinol Metab)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי נטילת תוספי שמן דגים ורמות גבוהות בפלזמה של חומצות שומן אומגה-שלוש רב-בלתי-רוויות, בפרט DHA (או Docosahexaenoic Acid), מלוות בסיכון נמוך יותר לסיבוכים מיקרווסקולאריים ומאקרווסקולאריים בחולים עם סוכרת מסגו 2. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה