גנטיקה

האם לחיסון האם יש השפעה מגנה גם בפגים? (Pediatrics)

חוקרים מבריטניה מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Pediatircs על תוצאות מחקר חדש, מהם עולה כי חיסון אם לפגים כנגד שעלת ופתוגנים אחרים בשלב מוקדם במהלך הטרימסטר השלישי מקנה הגנה גם בפגים.

להערכת הנושא, החוקרים ערכו תת-מחקר של מחקר רב-מרכזי, אקראי-מבוקר בפגים. הם השוו את ריכוז נוגדנים כנגד שעלת לפני ואחרי חישון ראשוני בפגים לאימהות שקיבלו את החיסון המשולב Tdap/IPV (diphtheria, five-component acellular pertussis, inactivated polio) משבוע 28 להיריון, בהשוואה לפגים לאימהות לא מחוסנות.

בפגים תועד ריכוז נוגדנים מדיד (לפני חיסון שלהם) בגיל חודשיים, בגיל חמישה חודשים (חודש לאחר החיסון) ובגיל שנה.

החוקרים מצאו כי אימהות ל-31 מבין 160 פגים (19%) קיבלו חיסון Tdap/IPV. בהשוואה ליילודים לאימהות לא-מחוסנות, באלו שנולדו לאימהות מחוסנות תועד ריכוז נוגדנים גבוה יותר משמעותית לאחר חודשיים, לכל האנטיגנים שנבחנו, עם שיעורי הגנה גבוהים יותר משמעותית מפני דיפתריה (66.7% לעומת 15.7%) וטטנוס (90% לעומת 66.1%).

מספר הימים בין חיסון האם, לידה וריכוז נוגדני IgG בגיל חודשיים עמד בקורלציה חיובית עם רעלן שעלת ו-FHA (filamentous hemoagglutinin). החוקרים זיהו עליה של 4% בריכוז רעלן לשעלת בכל יום; עליה של 7% ב-FHA, עליה של 10% בנוגדנים כנגד טטנוס ועליה של 6% בנוגדנים לדיפתריה.

לאחר חיסון ראשוני, ביילודים לאימהות מחוסנות תועד ריכוז נמוך משמעותית של נוגדנים ל-FHA, בהשוואה ליילודים לאימהות לא-מחוסנות; עם זאת, הבדלים אלו חלפו עם הזמן כאשר היילודים הגיעו לגיל שנה.

החוקרים מוסיפים כי הממצאים רלבנטיים גם לחיסונים אחרים הניתנים במהלך ההיריון, כמו גם לחיסונים חדשים בשלבי פיתוח, בפרט חיסון כנגד RSV (Respiratory Syncytial Virus) ו-GBS (Group B Streptococcus), מאחר וזיהומים אלו חשובים במיוחד לתינוקות שנולדו לפני המועד.

Pediatrics 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה