גנטיקה

תוצאות מבטיחות לתוספת טיפול אימונותרפי המבוסס על חיידקים חיים לטיפול כימותרפי במזותליומה (מתוך כנס ה-ELCC)

הוספת טיפול אימונותרפי המכיל חיידקים חיים לטיפול כימותרפי מוביל להגדלת שיעורי בקרת המחלה בטיפול במזותליומה פלאורלית ממארת, כך מדווחים חוקרים במהלך כנס ה-ELCC (European Lung Cancer Conference).

מדגם המחקר כלל 38 חולים עם מזותליומה פלאורלית ממארת לא-נתיחה, שלא קיבלו טיפול כימותרפי קודם. החולים היו כולם במצב תפקודי של 0/1 עם תפקוד איברים הולם.

במסגרת המחקר ניתן טיפול בשני מינונים מגרים של CRS-207 במרווח של שבועיים, לאחר מכן עד שישה מחזורי טיפול Pemtrexed ו-Cisplatin כל שלושה שבועות, לאחריהם שני מנות דחף של CRS-207 כל שבועיים. החולים יכלו להמשיך במנות אחזקה של CRS-207 כל שמונה שבועות במידה והיו יציבים קלינית.

החוקרים השלימו מעקב כל שמונה שבועות עד התקדמות המחלה. האירועים החריגים הנפוצים ביותר כללו חום בדרגה 1/2, צמרמורות/רעד, בחילות והקאות. תועדו רק ארבעה מקרים של תופעות לוואי בדרגה 3, כולל חום בחולה אחד, צמרמורות/רעד בשני חולים ותת לחץ דם בחולה אחד.

הטיפול נסבל היטב בשילוב עם טיפול מקובל ב-Pemtrexed-Cisplatin, ללא עליה משמעותית ברעילות. 30 חולים השלימו את הטיפול ו-19 חולים קיבלו לפחות מנת אחזקה אחת של CRS-207. חמישה חולים עדיין מקבלים טיפול.

לאחר חציון מעקב של 9.4 חודשים, החוקרים תיעדו ב-59% מהחולים תגובה חלקית לטיפול וכי ב-35% מהחולים המחלה הייתה יציבה, עם שיעור בקרה כולל של 94%. יתרה מזאת, ב-85% מהמטופלים נרשמה הקטנת הגידול. מחלה פרוגרסיבית תועדה ב-6% מהחולים הזמינים להערכה.

חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 8.5 חודשים; חציון ההישרדות הכוללת טרם נקבע במועד ניתוח הנתונים.

מתוך כנס ה-ELCC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה