גנטיקה

טיפול מוקדם כנגד HER2 עשוי לסייע בהתאמת הטיפול בנשים עם סרטן שד (מתוך כנס EBCC)

בנשים עם אבחנה חדשה של סרטן שד חיובי ל-HER2, טיפול מוקדם לפני-ניתוח כנגד HER2, עשוי לסייע בהתאמה אישית של הטיפול, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצג במהלך הכנס העשירי מטעם ה-European Breast Cancer Conference.

במחקר EPHOS-B, כרבע מהנשים עם מחלה חיובית ל-HER2, שטופלו ב-Lapatinib ו-Trastuzumab לפני ניתוח וכימותרפי תועדה הקטנה של הגידול או היעלמות הגידול בתוך 11 ימים.

למחקר היו שני חלקים: בחלק הראשון, 130 נשים חולקו באקראי לקבוצת ביקורת ללא טיפול, Trastuzumab בלבד או Lapatinib בלבד. עם זאת, בעקבות פרסום עדויות ממחקרים אחרים שהצביעו על היעילות של משלב טיפול כנגד HER2, המחקר שונה כך ש-127 הנשים הבאות הוקצו לקבוצת ביקורת, טיפול ב-Trastuzumab, או שילוב של Lapatinib עם Trastuzumab.

מתוצאות החלק השני של המחקר עלה כי בקרב נשים שטופלו במשלב התרופות, שיעורי תגובה מלאה עמדו על 11% ושיעורי מחלה שיירית מינימאלית עמדו על 11%. מנגד, בנשים שטופלו ב-Trastuzumab בלבד, שיעורי תגובה מלאה פתולוגית עמדו על 1% ושיעורי מחלה שיירית מינימאלית עמדו על2%. בקבוצת הביקורת לא תועדו מקרים של תגובה פתולוגית מלאה או מחלה שיירית מינימאלית.

החוקרים מסבירים כי ממצאים אלו מעידים כי ניתן לקבל אינדיקציה מוקדמת לתגובה פתולוגית בתוך 11 ימים, בהעדר כימותרפיה, בנשים אלו תחת טיפול משולב. מרבית המחקרים הקודמים בחנו רק תגובה פתולוגית לאחר מספר חודשי טיפול. הירידה המוקדמת או העדר מחלה פולשנית בכרבע מהנשים לאחר טיפול קדם-ניתוחי זה מזהה ממאירויות התלויות מאוד במסלולי HER2.

מתוך כנס EBCC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה