גנטיקה

מבוגרים רבים אינם מקפידים על שינה מספקת (MMWR Morb Mortal Wkly Rep)

שליש מהאמריקאים אינם ישנם מספיק ולכן מצויים בסיכון מוגבר לבעיות בריאותיות חמורות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שינה של פחות משבע שעות נקשרה עם סיכון מוגבר להשמנה, סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלת לב כלילית, אירועים מוחיים, מצוקה נפשית תדירה ותמותה מכל-סיבה, וכן עשויה לפגוע ביכולות הקוגניטיביות, עם עליה בסיכון לתאונות דרכים ותאונות בעבודה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים ממערכת Behavioral Risk Factor Surveillance System במטרה לקבוע את שכיחות משך שינה בריא (מעל שבע שעות בלילה) בקרב קרוב ל-445,000 מבוגרים בכל רחבי ארצות הברית.

מבין המשיבים, 65.2% דיווחו כי ישנו 7 שעות ומעלה בכל לילה. מבוגרים בהווואי ישנו הכי מעט ומבוגרים בדרום דקוטה ישנו הכי הרבה. בהוואי, 56% דיווחו כי ישנו למעלה משבע שעות בלילה, בהשוואה ל-72% מהמבוגרים בדרום דקוטה.

שיעור נמוך יותר של מבוגרים שדיווחו על שינה של לפחות שבע שעות בלילה (56-62%) התרכז במדינות באזור דרום-מזרח ארצות הברית. מחקרים קודמים מצאו כי באזורים אלו השכיחות הכי גבוהה של השמנה ומחלות כרוניות אחרות. מנגד, במדינות המישורים הגדולים תועדו השיעורים הכי גבוהים של משך שינה בריא (69-72% מהמשיבים).

משתתפים עם תואר ממכללה ומעלה דיווחו על השכיחות הכי גבוהה של משך שינה בריא (72%). השכיחות של משך שינה בריא הייתה נמוכה יותר בגרושים, אלמנים או פרודים (56%) ואלו שמעולם לא נישאו (62%).

בקרב משיבים שדיווחו כי לא הצליחו לעבוד או היו מובטלים שכיחות משך השינה הבריא הייתה נמוכה יותר (51% לעומת 60%, בהתאמה), בהשוואה לאלו שעבדו.

החוקרים כותבים כי למרות מגבלות המחקר, כולל העובדה שמשך השינה התבסס על דיווח עצמי והעובדה שלא נכללו אנשים מאושפזים, הנתונים מעידים כי שליש מהמבוגרים בארצות הברית אינם ישנים מספיק וייתכן וחשופים בסיכון מוגבר למחלות כרוניות.

MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2016;65:137-141

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה