גנטיקה

מדיטציה מקלה על חרדה וכאב במהלך ביופסית שד (J Am Coll Radiol)

מדיטציה עשויה להקל על תחושות חרדה, עייפות וכאב במהלך ביופסית שד תחת הדמיה, CNBB (Core Needle Breast Biopsy), כך עולה מתוצאות מחקר פיילוט, שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Radiology במהלך חודש פברואר. החוקרים מוסיפים כי האזנה למדיטציה מודרכת עשויה גם להקל על החרדה והעייפות לאחר הפרוצדורה, אך אינה מקלה על הכאב.

להערכת התועלת של מדיטציה בפרוצדורות CNBB, החוקרים חילקו באקראי 121 נשים להאזנה למדיטציה מודרכת, האזנה למוזיקה לפי בחירתן או טיפול סטנדרטי, שכלל שיחה ביוסמן הרדיולוג או הטכנאי. המדיטציה ארכה 20 דקות ועודדה את הנשים להרפיה ולהתמקד בתחושות אהבה, הכרת טובה וחמלה. לאחר עשרים דקות ההקלטה הושמעה פעמיים.

החוקרים מדווחים על ירידה גדולה יותר משמעותית בתחושות חרדה ועייפות בקבוצת המדיטציה והמוזיקה, בהשוואה לקבוצת הטיפול הסטנדרטי. לא תועדו הבדלים משמעותיים בין קבוצות מדיטציה ומוזיקה בהפחתת עייפות וכאב. בנשים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי תועדה פחות חרדה לאחר הפרוצדורה, אך העייפות הייתה רבה יותר.

בנשים בקבוצת ההאזנה למוזיקה לבחירתן תועד עליה גדול יותר בכאב במהלך הביופסיה, בהשוואה לנשים בקבוצת המדיטציה, בעוד שהכאב עלה באופן דומה בקבוצת ההאזנה למוזיקה ובקבוצת הטיפול הסטנדרטי.

החוקרים כותבים כי ייתכן וההרפיה הרבה יותר של נשים שהאזינו למוזיקה או מדיטציה מודרכת סייע להן לחוש פחות עייפות לאחר הפרוצדורה. כעת הם מתכננים לבחון את תרגילי המדיטציה הנ”ל במסגרת מחקר רב-מרכזי ולבחון אם ניתן להכליל את הממצאים לאוכלוסיות נוספות.

J Am Coll Radiol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה