גנטיקה

תוצאות מבטיחות ל-Atezolizumab לטיפול בסרטן שלפוחית שתן (Genitourinary Cancers Symposium)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-Genitourinary Cancers Symposium עולה כי הטיפול האימונותרפי הנסיוני, Atezolizumab (מוכר גם בשם MPLD3820A), הביא לשיפור משמעותי בשיעורי התגובה הכוללים של ממאירויות גרורתי של דרכי השתן.

מדובר במחקר רב-מרכזי, בתווית-פתוחה, בשלב 2, IMvigor 210 Study, להערכת היעילות והבטיחות של Atezolizumab בטיפול ב-310 חולים עם ממאירות דרכי שתן גרורתית או מתקדמת מקומית, ללא תלות בביטוי PD-L1. בחולים בהם תועדה התקדמות לאחר טיפול ראשוני (קו שני ומעלה), ניתן טיפול ב- Atezolizumab דרך הוריד, במינון 1,200 מ”ג ביום הראשון מתוך מחזור של 21 ימים עד לאובדן תועלת קלינית.

המשתתפים במחקר סווגו לשתי קבוצות: המדגם הראשון ולל את כל אלו שלא קיבלו טיפול קודם  לממאירות מתקדמת מקומית או גרורתית של דרכי השתן, אך שלא התאימו לטיפול קו-ראשון מבוסס ציספלטין. תוצאות המדגם הזה עדיין אינן בשלות והן יוצגו בעתיד.

עם זאת, מהמדגם השני שנכלל במחקר, שכלל חולים עם התקדמות המחלה במהלך או לאחר טיפול בכימותרפיה מבוססת-פלטינום. בסיכומו של דבכר, 41% מהמשתתפים קיבלו לפחות שני טיפולים בנוכחות מחלה גרורתית.

בדיקה אימונוהיסטוכימית נסיונית שימשה לזיהוי חולים לפי היסטולוגיה, קווי טיפול קודמים וביטוי PD-L1. החוקרים סיווגו את ביטוי PD-L1 לשלוש תת-קטגוריות: IC2/3 (לפחות 5%), IC1 (ביטוי של 1-5%) ו-IC0 (מתחת ל-1%).

כל הניתוחים הסטטיסטיים שהוגדרו מראש ענו על תוצא הסיום העיקרי של 10% תגובה אובייקטיבית, בהשוואה לביקורות היסטוריות. למרות ששיעורי תגובה טובים יותר לוו בביטוי נרחב יותר של PD-L1, תגובות לטיפול תועדו בחולים נוספים.

שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 26% בחולים בקבוצת IC2/3, 18% באלו בקבוצת IC0/1 ו-15% בכלל החולים. שיעורי תגובה מלאים תוארו בעד 11% מהחולים בקבוצת IC2/3 וב-5% מאלו בכלל החולים. שיעורי תגובה אלו נותרו לאורך זמן, וחציון משך התגובה לא נקבע באף אחת מקבוצות PD-L1 לאחר חציון של 11.7 חודשים. 84% מהחולים פיתחו תגובה לאחר זמן בעת חיתוך הנתונים.

תגובות תועדו גם בחולים עם גורמים פרוגנוסטיים שליליים, דוגמת 243 החולים עם גרורות ויסארליות, גרורות לכבד וחולים עם מדד תפקודי של 1, כמו גם בחולים עם ריכוז המוגלובין נמוך מ-10 גרם לד”ל.

חציון שיעורי ההישרדות ללא התקדמות עמד על 2.1 חודשים בכלל החולים. לאחר שישה חודשים, חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 30% בקבוצת IC2/3, 17% בקבוצת IC1 ו-21% בקבוצת IC0.

חציון שיעורי ההישרדות הכוללים עמד על 2.1 חודשים בכלל החולים. לאחר שישה חודשים, חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 30% בקבוצת IC2/3, 17% בקבוצת IC1 ו-21% בקבוצת IC0.

חציון ההישרדות הכולל עמד על 11.4 חודשים בקבוצת IC2/3, 6.7 חודשים בקבוצת IC0/1 ו-7.9 חודשים בכלל החולים. שיעורי ההישרדות לאחר 12 חודשים עמד על 48% בקבוצת IC2/3, 30% בקבוצת IC0/1 ו-36% בכלל החולים.

נתונים אלו נמצאו עדיפים על-פני שיעורי התמותה הכוללים לאחר 12 חודשים של 20% החולים במדגם קו טיפול שני בלבד.

Genitourinary Cancers Symposium

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה