גנטיקה

כמעט כל האמריקאים צורכים כמות מלח העולה על הצריכה המומלצת (Morb Mortal Wkly Rep)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report עולה כי 89% מהמבוגרים האמריקאים ולמעלה מ-90% מהילדים צורכים למעלה מ-2,300 מ”ג נתרן ביום. עוד עולה מממצאי המחקר כי למרות שחולי יתר לחץ דם מנסים להקפיד על ההמלצות לצמצום צריכת נתרן, 86% מהם עדיין צורכים כמות העולה על ההמלצה.

במהלך השנים 2009-2012, למרות הבדלים בגיל, מין, מוצא/גזע ומצב יתר לחץ דם, מרבית האמריקאים בכל האוכלוסיות צרכו כמות מלח העולה על המומלץ. במסגרת המחקר התבססו חוקרי ה-CDC על סקר ה-NHANES לניתוח הנתונים אודות 14,728 חולים בשנים 2009-2012. צריכת נתרן בילדים התבססה על דיווח המטפלים או ההורים.

למרות שמהתוצאות עלה כי רוב רובם של האמריקאים צורכים כמות נתרן גבוהה מדי, חלק מהקבוצות צורכות כמות גדולה עוד יותר. בגברים צריכת הנתרן הייתה גבוהה יותר, בהשוואה לנשים (98% לעומת 80%) וכך גם בלבנים בהשוואה לשחורים (90% לעומת 85%).

בקרב משתתפים בגילאי 19-50 שנים תועדה צריכת הנתרן הגבוהה ביותר.

מבין אלו בסיכון למחלות לב וכלי דם, באלו מעל גיל 51 שנים, בשחורים ובמבוגרים עם יתר לחץ דם או קדם יתר לחץ דם, שלושה מכל ארבעה צרכו נתרן בכמות העולה על ההמלצה היומית.

76% מהמבוגרים עם יתר לחץ דם צרכו כמות העולה על הצריכה המומלצת של נתרן בכל יום, זאת בהשוואה ל-91% מאלו עם קדם יתר לחץ דם ו-90% מאלו ללא יתר לחץ דם.

החוקרים כותבים כי התגובות והטיית זיכרון, כמו גם תת-דיווח של מוצרי המזון וגדלי המנות, מהווים כולם מגבלות של המחקר. בנוסף, ההערכות של צריכת נתרן לא לקחו בחשבון תוספת מלח בשולחן או בצורת תוספים תזונתיים דוגמת סותרי חומצה, העשויים להוות עד 5-6% מצריכת הנתרן.

Morb Mortal Wkly Rep. 2016;64:1393-1397

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה