גנטיקה

האם יש מקום לטיפול כימותרפי אדג’וונטי במקרים של שארית מחלה לאחר טיפול ניאו-אדג’וונטי וניתוחי לסרטן שד? (מתוך כנס ה-SABCS)

מנתונים חדשים מיפן, שהוצגו במהלך כנס San Antonio Breast Cancer Symposium, עולה כי בנשים עם סרטן שד שלילי ל-HER2 בהן זוהתה שארית מחלה בניתוח לאחר טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי, גישת הטיפול הטובה ביותר כוללת מתן טיפול כימותרפי נוסף.  החוקרים מדווחים כי תוספת Capecitabine (קסלודה) לטיפול אדג’וונטי דוגמת טמוקסיפן הביאה להארכת הישרדות ללא-מחלה והישרדות כוללת בנשים עם סרטן שד שלילי ל-HER2 עם עדות לשארית מחלה לאחר ניתוח.

במחקר CREATE-X (Capecitabine for Residual Cancer as Adjuvant Therapy) נכללו 900 נשים יפניות וקוריאניות עם סרטן שד שלילי ל-HER2, ללא תגובה פתולוגית מלאה או עם מעורבות קשריות לימפה למרות טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי שכלל אנתרציקלינים ו/או טקסנים ולאחר מכן ניתוח.

הנשים חולקו באקראי לטיפול אדג’וונטי סטנדרטי, עם או ללא שמונה מחזורים של Capecitabine. שיעורי ההישרדות ללא-מחלה לאחר חמש שנים, שהוגדרו כתוצא הסיום של המחקר, היו טובים יותר בנשים שנטלו טיפול פומי ב-Capecitabine, בהשוואה לביקורות שלא נטלו טיפול זה (74.1% לעומת 67.7%, יחס סיכון של 0.70, p=0.00524).

שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים היו גם כן טובים יותר בקבוצת ההתערבות בהשוואה לקבוצת הביקורת (89.2% לעומת 83.9%, p<0.01).

המחקר הופסק לאחר מעקב בן שנתיים, כאשר ניתוח ביניים מתוכנן של התוצאות מצא כי התוצאות ענו על תוצא היעילות העיקרי, עם שיעורי הישרדות ללא-מחלה לאחר שנתיים של 82.8% בקבוצת ההתערבות לעומת 74% בקבוצת הביקורת.

נתוני הבטיחות הצביעו על נויטרופניה ושלשולים בדרגה 3 שהיו נפוצים יותר משמעותית בקבוצת הטיפול ב-Capecitabine. בנוסף, שיעורי ההיארעות של תופעות לוואי בכל דרגה שהיו גבוהים יותר בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת כללו לויקופניה, נויטרופניה, אנמיה, תרומבוציטופניה, עליה באנזימי כבד ובילירובין, חוסר תאבון, שלשולים ועייפות.

המאזן בין התועלת והרעילות של הטיפול נטו לטובת Capecitabine לאחר טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי, אך החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לנסות ולנבא את התועלת התרפויטית של הטיפול.

מתוך כנס ה-SABCS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה