גנטיקה

יתר לחץ דם כרוני בהיריון מעלה סיכון למומים מולדים (Am J Obstet Gynecol.)

פורסם לראשונה באתר UNIVADIS

הקדמה

יתר לחץ דם כרוני הינו מצב רפואי נפוץ בהיריון, ושכיחותו נמצאת בעלייה בשנים האחרונות. מחקר שסקר מעל 800 אלף הריונות בארה”ב, בדק את הקשר בין יתר לחץ דם כרוני בהיריון לבין הסיכון למומים מולדים. נמצא כי יתר לחץ דם כרוני, בין אם מטופל ובין אם לא, קשור בעלייה בסיכון למומים מולדים, בעיקר מומי לב.

תקציר

יתר לחץ דם (ילד) כרוני הינו מצב רפואי נפוץ בהיריון, ושכיחותו נמצאת בעלייה בשנים האחרונות. מחקר חדש שפורסם ב- American Journal of Obstetrics & Gynecologyבדק את הקשר בין ילד כרוני בהיריון לבין הסיכון למומים מולדים.

המחקר סקר 878,126 הריונות, והשווה בין הסיכון למומים מולדים בקרב קבוצת הביקורת, נשים עם לחץ דם תקין, לבין נשים עם יתר לחץ דם מטופל או לא מטופל. תוצאות המחקר תוקננו למניעת משתנים מבלבלים כגון גיל האם, סכרת וכדומה.

נמצא כי הסיכון למומים מולדים לאמהות הסובלות מילד כרוני, ושאינן מטופלות, היה גבוה ביחס לקבוצת הביקורת (Odds Ratio [OR], 1.3; 95% Confidence Interval [CI], 1.2-1.5). כמו כן, גם ליילודים לאמהות הסובלות מילד כרוני, ומטופלות, נמצא סיכון מוגבר למומים מולדים ביחס לקבוצת הביקורת

(OR, 1.3; 95% CI, 1.1-1.3). נמצא כי ישנו סיכון מוגבר למומי לב מולדים הן ביל”ד כרוני מטופל (OR, 1.6) והן ביל”ד כרוני לא מטופל (OR, 1.5). תוצאות דומות נמצאו גם לאחר אי הכללתם של מקרים עם חשד לסכרת אימהית ומקרים של לידה מוקדמת.

מסקנות החוקרים היו כי ליילודים לאמהות הסובלות מילד כרוני, מטופל או לא מטופל, ישנו סיכון מוגבר למומים מולדים, בעיקר למומי לב. לכן, מחקרים הבודקים טרטוגניות של תרופות לאיזון לחץ דם צריכים לדאוג לנטרול מבלבלים שיכולים להשפיע על תוצאות המחקר. כמו כן, עוברים ויילודים לאמהות הסובלות מיל”ד כרוני צריכים לעבור סקירות ובדיקות ממוקדות לאיתור מומים מולדים, בעיקר מומי לב.

Bateman BT et al. Am J Obstet Gynecol. 2015 Mar;212(3):337.e1-14. Epub 2014 Sep 28

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה