גנטיקה

מה בין עודף משקל והעדר פעילות גופנית ובין מנינגיומה? (Neurology)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Neurology במהלך חודש ספטמבר עולה כי בנבדקים בעלי עודף משקל או השמנת יתר שאינם עוסקים בפעילות גופנית קיים סיכון מוגבר למנינגיומה. עם זאת, בסקירה השיטתית לא מצאו החוקרים עדויות לקשר בין השמנה/עודף משקל או פעילו גופנית ובין גליומה.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של מדד מסת הגוף ופעילות גופנית בהקשר של מנינגיומה וגליומה הגידולים המומחיים הראשוניים הנפוצים ביותר במבוגרים על-בסיס מחקרי עוקבה ומחקרי מקרה-ביקורת, שפורסמו עד פברואר 2015. הם כללו בסקירה 12 מחקרים להערכת מדד מסת הגוף ו-6 מחקרים להערכת פעילות גופנית, עם סך כולל של 2,982 מקרי מנינגיומה ו-3,057 מקרי גליומה.

מהתוצאות עולה כי בהשוואה לאלו בעלי משקל תקין, באלו שהוגדרו כבעלי עודף משקל נרשמה עליה של 20% בסיכון למנינגיומה, והשמנה לוותה בעליה של 50% בסיכון למנינגיומה. מנגד, לא תועד קשר בין עודף-משקל או השמנה ובין גליומה.

כאשר בחנו פעילות גופנית, החוקרים ערכו השוואה בין הקטגוריה הגבוהה והנמוכה של פעילות גופנית בכל מחקר. מניתוח הנתונים עלתה השפעה מגנה מתונה של פעילות גופנית ברמה גבוהה על מנינגיומה והשפעה חלשה על גליומה.

הקשר נותר כאשר החוקרים הגבילו את הנתונים למחקרים פרוספקטיביים, למעט הקשר בין פעילות גופנית וגליומה, שהפך לחסר מובהקות סטטיסטית.

Neurology. Published online September 16, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה