גנטיקה

חשיבות הקפדה על בריאות הלב וכלי הדם במהלך החיים הבוגרים (Circulation)

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בריאות קרדיווסקולארית טובה יותר ושיפור במדדי בריאות הלב וכלי הדם בגיל העמידה ובגיל מבוגר מלווים בשכיחות נמוכה יותר של מחלות לב וכלי דם ומבנה ותפקוד טובים יותר של הלב וכלי הדם בקשישים. 

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מדד בריאות קרדיווסקולארית גבוה יותר מנבא היארעות נמוכה יותר של מחלות לב וכלי דם. עם זאת, הקשר בין מדד CVHS (Cardiovascular Health Score) בגיל העמידה ובגיל מבוגר ובין שכיחות מחלות לב וכלי דם ומבנה ותפקוד הלב וכלי הכדם בגיל מבוגר לא תוארו היטב.

במהלך המחקר בחנו החוקרים שישה מדדים קרדיווסקולאריים אידיאליים שנבחנו במחקר ARIC (Atherosclerosis Risk in Communities) בחמישה ביקורית בין השנים 1987-2013: העדר עישון, מדד מסת גוף של מתחת ל-25 ק”ג למטר בריבוע, ריכוז כולסטרול נמוך מ-200 מ”ג לד”ל ללא טיפול, לחץ דם לא-מטופל נמוך מ-120/80 מ”מ כספית, ריכוז סוכר בדם בצום נמוך מ-100 מ”ג לד”ל ופעילות גופנית אידיאלית.

החוקרים בחנו את שיעורי העמידה ביעדים לאורך זמן ע”י חישוב האחוז מסך מדדי CVHS מהביקור הראשון עד החמישי, עקומת השינוי במדדי CVHS לכל עשור של מעקב ומגמת CVHS לאורך המעקב.

מהנתונים עולה כי מדדי CVHS היו נמוכים בתחילת המחקר ופחתו עם הגיל. הממצאים מצביעים על קשר בין השגת מדד CVHS גבוה יותר ושיפור במדדי CVHS במהלך המעקב ובין שכיחות נמוכה של מחלות לב וכלי דם ומבנה טוב יותר של החדר השמאלי, תפקוד סיסטולי ודיאסטולי בביקור החמישי.

ממצאים אלו מדגישים את חשיבות אמצעי מניעה ראשונית בגיל העמידה ובגיל מבוגר כהתערבויות אפשריות להפחתת נטל מחלות לב וכלי דם בקשישים.

Circulation

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה