גנטיקה

מיקרומדיק מתחילה ניסוי קליני לאבחון סרטן הערמונית באמצעות בדיקת שתן

הודעת מיקרומדיק

מיקרומדיק טכנולוגיות מקבוצת ביולייט מקדמת התוויה שלישית לאבחון סרטן באמצעות טכנולוגיית ה- CellDetect®הייחודית שפותחה באמצעות החברה הבת בשליטה מלאה, זטיק טכנולוגיית בע”מ. החברה הודיעה על קבלת אישור וועדת הלסינקי וכן את אישורו של המרכז הרפואי קפלן לביצוע ניסוי קליני לאבחון תאי סרטן הערמונית בדגימות שתן באמצעות טכנולוגית ה- CellDetect®.

הניסוי יכלול 15 חולים המאובחנים כחולים בסרטן הערמונית. החברה תחל בגיוס הנבדקים במהלך חודש ספטמבר 2015 ומעריכה כי הניסוי יסתיים במהלך הרבעון הראשון של 2016 . בכוונת החברה לבחון את יישום טכנולוגית ה-CellDetect® לצביעה וזיהוי של תאים סרטניים באמצעות סימונם בצבע ייחודי לצורך איבחון תאי סרטן הערמונית בדגימות שתן.

סרטן הערמונית הינו הסרטן השני בשכיחותו בגברים בעולם. בארה”ב בלבד, אובחנו כ- 233,000 מקרים חדשים בשנת 2014, וקרוב ל-30,000 חולים מתו מהמחלה. הבדיקה המקובלת לאבחון מוקדם של המחלה הינה בדיקה לסמן ה – PSA ויותר מ-20 מיליון בדיקות מבוצעות בארה”ב מידי שנה. למיטב ידיעת החברה, בדיקת ה – PSA אינה מספיק מהימנה על מנת לאבחן הימצאות תאי סרטן בבלוטת הערמונית, וזאת בשל שיעורי הדיוק הנמוכים שלה. אחוז הבדיקות החיוביות הכוזבות הינו עד כ-80%. יצוין, כי מרבית הנבדקים שנמצאו חיוביים בבדיקת ה-PSA מופנים לבדיקת ביופסיה של בלוטת הערמונית הכרוכה בכאב ובסיכון.

להערכת מיקרומדיק, בדיקה מדויקת יותר עשויה לשפר את אבחונה המוקדם של המחלה, ואת הטיפול הרפואי באותם הנבדקים. בדיקה שכזו עשויה לחסוך לנבדקים ברחבי העולם ביופסיות מיותרות הכרוכות בכאב ובסיכונים מיותרים וכן לחסוך למערכות הבריאות מאות אלפי בדיקות ביופסיה מיותרות הכרוכות בעלויות כספיות גבוהות.

טכנולוגיית ה-CellDetect® נמצאה עד היום כיעילה בניסויים קליניים בהתוויה של אבחון סרטן צוואר הרחם ואבחון סרטן שלפוחית השתן. למיקרומדיק אישורי שיווק לבדיקות אלו וכן מספר הסכמי הפצה ראשונים.

סטיבן איתן, מנכ”ל מיקרומדיק, מציין: “מיקרומדיק ממשיכה להרחיב ולפתח את טכנולוגיית ה- CellDetect®להתוויות סרטניות נוספות בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלה ולאור ההצלחות הקליניות שהושגו עד היום. אבחון סרטן הערמונית לוקה בחסר וקיים צורך של ממש באבחון יעיל יותר של  סרטן זה עבור הנבדקים, הרופאים ומערכות הבריאות”.

אודות טכנולוגיית ה- ®CellDetect

טכנולוגיית ה- ®CellDetect של זטיק מאפשרת זיהוי מדויק של תאים סרטניים וטרום סרטניים בדגש על צבע ייחודי ומורפולוגיה. הטכנולוגיה ניתנת ליישום בבדיקות סקר ובבדיקות מעקב אחר הישנות המחלה אצל חולי סרטן לאחר שטופלו. זטיק הוכיחה בניסויים קליניים את יעילות המוצר באבחון סרטן צוואר הרחם וסרטן שלפוחית השתן ומעריכה כי הטכנולוגיה העומדת בבסיס המוצרים ניתנת להתאמה לסוגי סרטן שונים נוספים.

אודות מיקרומדיק

מיקרומדיק פועלת להשקעה, ניהול וקידום של פתרונות ייחודיים אשר מטרתם לתת מענה לצורך ממשי הקיים בתחום הדיאגנוסטיקה הסרטנית זיהוי מוקדם של מחלות הסרטן והתאמת טיפול אישי לחולה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה