גנטיקה

תגובה עורית ל-Pembrolizumab מנבאת הישרדות טובה יותר בחולי סרטן (JAMA Dermatol)

שכיחות תגובות עוריות עומדת על עד 42% מהחולים המטופלים ב- Pembrolizumab(קיטרודה) ואלו עשויות להעיד על שיעורי הישרדות ללא-התקדמות טובים יותר, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת JAMA Dermatology במהלך חודש יולי.

תגובות עוריות הן נפוצות אך לרוב קלות במהלך הטיפול ב- Pembrolizumab. אירועים חריגים עוריים, בעיקר היפופיגמנטציה, בחולי מלנומה, עשויים להעיד על תגובה טובה יותר לטיפול התרופתי.

מדגם המחקר כלל 31 נשים ו-52 גברים (חציון גיל של 66 שנים), שטופלו בלפחות מנה אחת של Pembrolizumab עם לפחות ביקור מעקב אחד. החוקרים סיווגו את החולים לקבוצות הבאות: טיפול ב-10 מ”ג לק”ג כל שלושה שבועות (43 חולים); טיפול ב-10 מ”ג לק”ג כל שבועיים (24 חולים), וטיפול ב-2 מ”ג לק”ג כל שלושה שבועות (16 חולים). 66 חולים אובחנו עם מלנומה, 15 עם סרטן ריאות, חולה אחד עם סרטן ערמונית ואחד אחר עם לימפומה של תאי מרקל. חציון המעקב אחר החולים עמד על 15 שבועות; הם השלימו חציון של שישה מחזורי טיפול.

מהתוצאות עלה כי 35 חולים (42%) פיתחו תגובות עוריות ל- Pembrolizumab, כאשר הנפוצות שבהן כללו פריחה מקולארית (29%), גרד (12%) והיפופיגמנטציה (8%). כל שבעת החולים שפיתחו היפופיגמנטציה סבלו ממלנומה.

בהשוואה לחולים שלא פיתחו תגובות עוריות ל- Pembrolizumab, באלו שפיתחו תגובות ועוריות ההישרדות ללא-התקדמות הייתה ארוכה משמעותית. בחולים שפיתחו תגובות עוריות מספר הטיפולים היה גדול יותר. לא תועדו תגובות עוריות בדרגה 4, שני חולים פיתחו תגובה בדרגה 3.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תגובות עוריות ל- Pembrolizumab עשויות לסייע רבות בהערכת התגובה הצפויה לטיפול, אך בשלב זה אין מספיק נתונים בנושא.

JAMA Dermatol. Published online July 29, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה