גנטיקה

המלצה להשלים בדיקה לדלקת הענביה בחולי פסוריאזיס (JAMA Dermatol)

מנתונים חדשים עולה קשר דו-כיווני בין פסוריאזיס ובין דלקת הענביה, ובעקבות זאת ממליצים חוקרים לעקוב מקרוב אחר תסמינים עיניים בחולים עם פסוריאזיס ודלקת מפרקים פסוריאטית. בדומה, בחולים עם דלקת ענביה בהווה או בעבר יש להשלים הערכה הדוקה לזיהוי תסמינים עוריים ומפרקיים.

במסגרת המחקר אספו החוקרים נתונים אודות כ-74,000 חולים מדנמרק עם פסוריאזיס וכ-13,000 מקרים של דלקת ענביה. המחקר כלל חולים שהיו מעל גיל 18 שנים.

שיעורי ההיארעות של דלקת ענביה עמדו על 2.02 ל-10,000 שנות אדם בקרב אלו ללא פסוריאזיס, בהשוואה ל-2.88 באלו עם מחלה בדרגה קלה, 4.23 באלו עם פסוריאזיס בדרגה חמורה ו-5.49 באלו עם דלקת מפרקים פסוריאטית.

לאחר תקנון לגיל, מין, מצב סוציו-אקונומי ותחלואה נלוית, החוקרים זיהו עליה של 38% בסיכון לדלקת ענביה באלו עם פסוריאזיס קל (p=0.02), עליה של 40% באלו עם מחלה חמורה (p=0.34) ועליה של 150% באלו עם דלקת מפרקים פסוריאטית (p<0.001). החוקרים מציעים כי העליה הלא-מובהקת בחולים עם פסוריאזיס חמור עשויה לנבוע ממספר האירועים המועט בקבוצה זו (12 מקרים).

כאשר החוקרים בחנו את הנתונים ממאגר הנתונים אודות חולים עם דלקת ענביה, המודל המתוקן הצביע על עליה יחסית בסיכון לפסוריאזיס. באופן ספציפי, בחולים עם דלקת ענביה נרשמה עליה של 59% בסיכון לפסוריאזיס קל (p<0.001), עליה של למעלה מכפליים בסיכון לפסוריאזיס חמור (p<0.001) ועליה של כמעט פי ארבע בסיכון לדלקת מפרקים פסוריאטית (p<0.001).

מדובר במחקר הראשון להערכת הקשר הדו-כיווני בין פסוריאזיס ודלקת מפרקים פסוריאטית ובין דלקת הענביה.

JAMA Dermatol. Published online July 29, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה