גנטיקה

גירוי חוט השדרה דרך העור מסייע לגברים משותקים להניע את רגליהם (J Neurotrauma)

חמישה גברים עם שיתוק מוטורי מלא הצליחו להניע את רגליהם באופן עצמאי במהלך גירוי חשמלי לחוט השדרה, שניתן באמצעים לא-פולשניים דרך העור. לאחר ההכשרה, הגברים הצליחו להניע את רגליהם באופן עצמאי, ללא גירוי.

לדברי החוקרים, מדובר בצעד חשוב ומרגש במאמצים לטיפול בשיתוק עקב פגיעה בחוט השדרה, מצב שעד לפני שנתיים בלבד הוגדר כמצב קבוע עם שיתוק לכל החיים, אך לא כך הדבר עוד.

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Neurotrauma מתארים הכותבים את התוצאות בחמישה גברים שסבלו משיתוק במשך למעלה משנתיים, והשלימו סדרת מפגשים בני 45 דקות של גירוי חשמלי דרך העור, פעם בשבוע, למשך 18 שבועות.

בכל מפגש, הגברים השלימו מספר דקות של הכנה במהלכה הרגליים שלהם הונעו ידנית בדפוס דמוי-צעד. בנקודות זמן שונות במהלך הגירוי החשמלי, הגברים קיבלו הוראה להניע את רגליהם או להישאר פאסיבים. תחילה, רגליי הגברים נעו רק עם גירוי חשמלי חזק דיו ליצירת תנועה דמוית-צעד. עם זאת, כאשר הגברים ניסו להניע עוד את רגליהם בזמן הגירוי, טווח התנועה עלה משמעותית. לאחר ארבעה שבועות גירוי ואימון גופני, הגברים הצליחו להכפיל את טווח התנועה כאשר הניעו באופן עצמאי את רגליהם במהלך הגירוי החשמלי.

במהלך ארבעת השבועות האחרונים של המחקר, הגברים טופלו ב-Busiprone במקום גירוי חשמלי. התרופה מחקה את הפעילות של סרטונין ומסייעת בהערכת תנועה מרחבית בעכברים עם פגיעות בחוט השדרה. עם הטיפול הנ”ל, הגברים הצליחו להניע את רגליהם ללא גירוי, וטווח התנועה שלהם היה דומה לזה שתואר בזמן גירוי חשמלי.

החוקרים כותבים כי ייתכן והגירוי החשמלי גרם לעוררות מחדש של קשרים רדומים בין המוח וחוט השדרה.

כעת, בכוונתם לבחון אם ניתן לאמן גברים עם גירוי לא-פולשני של חוט השדרה לשאת משקל מלא.

J Neurotrauma. Published online June 15, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה