גנטיקה

האם צריכת אלכוהול מוגברת מקלה על כאב כרוני ומוגבלות? (Arthritis Care Res)

חוקרים מבריטניה מדווחים במאמר חדש, שפורסם בכתב העת Arthritis Care & Research, כי צריכת אלכוהול מוגברת מלווה בהקלה בכאב ומוגבלות בחולים עם כאב כרוני מפושט, אך העדויות מוגבלות מכדי לקבוע סיבתיות.

במסגרת המחקר שלחו החוקרים שאלונים לקרוב ל-46,000 משתתפים בסקוטלנד ואנגליה במחקר קודם שנערך בין אפריל 2008 ועד פברואר 2009. כעת, הם בחנו את התשובות מ-13,574 משתתפים, בגיל ממוצע של 55 שנים.

מבין אלו, 2,239 משתתפים (16.5%) דיווחו על כאב כרוני מפושט, 28% דיווחו כי לא שתו אלכוהול באופן סדיר, 28% שתו עד חמש משקאות בשבוע, 20% שתו 6-10 משקאות בשבוע ו-24% דיווחו על צריכת למעלה מעשר משקאות בשבוע.

החוקרים מדווחים כי שכיחות מוגבלות פחתה עם עליה בצריכת אלכוהול עד 35 משקאות בשבוע, עם יחס סיכויים של 0.33, לאחר תקנון לערפלנים דוגמת גיל, מין, עישון ומצב תעסוקתי.

שיעור המשתתפים שמעולם לא שתו אלכוהול באופן סדיר וסבלו מכאב מגביל עמד על 47.2%, ושיעור זה פחת עם עליה בצריכת אלכוהול, כך שרק 18.6% מאלו עם כאב כרוני מפושט שדיווחו על צריכת 21-35 יחידות בשבוע סבלו מכאב מגביל, הבדל שנותר מובהק סטטיסטית לאחר תקנון לערפלנים.

החוקרים זיהו מגמה דומה של הקשר בין כאב כרוני מפושט ובין צריכת אלכוהול רבה יותר (יחס סיכויים מתוקן של 0.76).

ההמלצה בכל הנוגע לצריכת אלכוהול נותרה על כנה, כאשר יש לקחת בחשבון כי צריכת אלכוהול סדירה עשויה לפגוע בבריאות ולהקפיד על צריכת אלכוהול בכמות בטוחה.

Arthritis Care Res 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה