גנטיקה

על עובדים היושבים מאחורי שולחן להקפיד על עמידה והליכה שעתיים ביום (Br J Sports Med)

במאמר חדש שפורסם במהלך חודש יוני בכתב העת British Journal of Sports Medicine ממליצים חוקרים לעובדים שמבלים את מרבית זמנם בעבודה מאחורי שולחן להחליף את הישיבה מאחורי שולחן בעמידה והליכה במשך לפחות שעתיים במהלך שעות העבודה, עם התקדמות הדרגתית לארבע שעות ביום.

ההמלצה לעובדים היא לערוך הפסקות בישיבה באמצעות עמידה, בעזרת שולחנות ישיבה-עמידה והקפדה על הפסקות עמידה קצרות.

מנתוני הלשכה הסטטיסטית בבריטניה עולה כי אנשים מבלים 60-70% מהימים בפעילות יושבנית, 20-30% בפעילות קלה ורק 5-10% בפעילות בעצימות מתונה עד מאומצת. אלו העובדים במשרד יושבים כ-65-75% משעות העבודה, כאשר מתוכן, למעלה מ-50% בישיבה ממושכת.

פאנל המומחים לקח בחשבון את המחקרים ההתערבותיים האחרונים בהם עובדים במשרד עמדו ו/או התניידו בתדירות. מהנתונים עלה כי פעילות כוללת בהיקף של שעתיים ביום הובילה לשינוי גורמי סיכון מטבוליים וארגונומיים, דוגמת הוצאה אנרגטית, סוכר בדם, רמות אינסולין, תפקוד שרירים ותחושת מפרקים. הם דירגו את איכות העדויות וקבעו כי הן מספיקות בכדי לקבוע הנחיות בנושא.

הפאנל ממליץ עוד לארגוני בריאות להגביר את המודעות בקרב אנשי צוות להשלכות של ישיבה ממושכת על הסיכון למחלות מטבוליות ולבביות ותמותה מוקדמת, ללא תלות ברמת הפעילות הגופנית של האדם מחוץ למשרד. לפיכך, יש להגדיר זאת כיעד לשינוי, ביחד עם התנהגויות דוגמת עישון, עודף משקל וצריכת אלכוהול מופרזת.

הפאנל מזהיר גם כי יש להימנע מתנוחת עמידה סטטית ממושכת וכי יש לבחון את התנועה ולתקנה על-בסיס קבוע.

Br J Sports Med. Published online June 1, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה