גנטיקה

תוצאות מבטיחות לטיפול ב-Nivolumab בחולים עם ממאירות ריאתית (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ASCO)

סרטן ריאה

נתונים חדשים עולה כי הטיפול האימונותרפי ב-Nivolumabהביא לתוצאות טובות יותר בהשוואה לטיפול כימותרפי בתת-קבוצה נוספת של חולים עם סרטן ריאות במחקר שני בשלבIII, עם עדות לשיפור בשיעורי ההישרדות בהשוואה ל-Docetaxel.

ממצאי מחקרCheckMate 057, שכלל 582 חולים עם ממאירות מתקדמת מסוגNSCLC(Nonsquamous Cell Lung Cancer) עם התקדמות תחת טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום, עלה כי הטיפול ב-Nivolumabהביא להארכת חציון ההישרדות הכוללת בשלושה חודשים, בהשוואה ל-Docetaxel(12.2 לעומת 9.4 חודשים, יחס סיכון של 0.73,p=0.00155).

החוקרים מציינים כי בחולים עם רמות גבוהות שלPD-L1(Program Death Ligand 1) תועד היקף התועלת הגדול ביותר עםNivolumab. בחולים עם רמותPD-L1של למעלה מ-1%, למעלה מ-5% ולמעלה מ-10% תועד חציון הישרדות כוללת של 17.2-19.4 חודשים, ממצאים חסרי תקדים באוכלוסיית חולים זו. לרוב, בחולים תחת טיפול קו-שני ב-Docetaxelחציון ההישרדות הכולל עומד על 8-10.4 חודשים.

עםזאת, החוקרים מדווחים כי למרות ששיעורי התגובה ושיעורי ההישרדות היו הרבה יותר נמוכים בחולים עם ביטוי בהיקף נמוך שלPD-L1, חלק מהחולים הללו הגיבו לטיפול ולכן סמן זה עשוי לשמש כמנבא חשוב בחולים הצפויים להגיב לטיפול, אך אינו כה מוצלח כגורם מנבא שלילי באלו שאינם צפויים להגיב לטיפול.

שיעורי התגובה היו גבוהים יותר בקבוצת הטיפול ב-Nivolumab, בהשוואה לטיפול ב-Docetaxel(19.2% לעומת 12.4%). התגובה נותרה לפרק זמן ארוך משמעותית בקרב מטופלים ב-Nivolumab(17.1 לעומת 5.6 חודשים, בממוצע).

הטיפול ב-Nivolumabנסבל היטב ואירועים חריגים על-רקע הטיפול, שהובילו להפסקת הטיפול, תועדו ב-5% מהחולים בלבד, זאת בהשוואה ל-15% מהמטופלים ב-Docetaxel.

מדובר במחקר שני בשלבIIIשהדגים את התועלת ההישרדותית שלNivolumab. המחקר הראשון היה מחקרCheckMate -17, שכלל חולים עם עם ממאירות מתקדמת מסוגNSCLC. מחקר זה כבר הוביל לאישורNivolumabלטיפול ב-Squamous NSCLCבארצות הברית; התוויה זו הומלצה לאחרונה גם באירופה.

החוקרים מאמינים כי הממצאים העדכניים צפויים להוביל לאישור הטיפול גם בתת-קבוצה של חולים עםNonsquamous NSCLC.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ASCO

לידיעה במדסקייפ

הערת המערכת: דיווח זה מצטרף לדיווחים נוספים אודות יעילות הטיפול האימונותרפי  בסוגים שונים של סרטן (מלנומה, סרטן כבד וככל הנראה עוד בקרוב)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה