גנטיקה

מומחים מטעם ה-EMA מזהירים מפני סיכון למחלות לב וכלי דם עם טיפול באיבופרופן במינון גבוה (מתוך הודעת ה-EMA)

ועידת PRAC (Pharmacovigilance Risk Assessment Committee) מטעם ה-EMA (European Medicines Agency) פרסמה אזהרה מפני סיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים בחולים הנוטלים מינונים גבוהים של איבופרופן.

הועידה, שהחלה את הסקירה בשנת 2014, קבעה כי חלה עליה קטנה בסיכון לאוטם שריר הלב ואירועים מוחיים עם איבופרופן במינונים של 2,400 מ”ג ליום ומעלה. הסיכון דומה לסיכון שתואר עם נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים אחרים, דוגמת מעכבי COX-2 ו-Diclofenac.

בשנת 2013, פורסמו נתונים מהם עלה כי Diclofenac, המשמשת להקלה על כאב ודלקת, מביאה לעליה בסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים בהיקף של 38-63% במחקרים שונים. ב-EMA הגיעו למסקנה דומה בשנת 2012 וקבעו כי ישנה עליה קטנה ועקבית בסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים עם Diclofenac בהשוואה לנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים אחרים.

הועדה ממליצה לרופאים להעריך את גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם לפני התחלת טיפול ארוך-טווח במינון גבוה של איבופרופן. בסיכומו של דבר, המומחים קובעים כי התועלת של איבופרופן במינון גבוה עולה על העליה הקלה בסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים, אך על רופאים לנקוט משנזה זהירות במתן הטיפול ולהימנע ממתן איבופרופן במינון גבוה בחלק מהחולים.

המומחים מוסיפים כי יש להימנע ממתן מינונים גבוהים של איבופרופן (2,400 מ”ג ליום ומעלה) בחולים עם מחלות לב חמורות, דוגמת אי-ספיקת לב, חולים לאחר אירוע לבבי קודם או אירוע מוחי.

עם טיפול באיבופרופן במינון 1,200 מ”ג, המינון הנפוץ ביותר הנמכר ללא מרשם רופא באיחוד האירופי, אין סמנים לנזק. ההמלצות של הועדה תקפות גם לטיפול ב-Dexibuprofen, הדומה לאיבופרופן (מינון גבוה של Dexibuprofen מוגדר כמינון של 1,200 מ”ג ליום ומעלה).

מתוך הודעת ה-EMA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה