גנטיקה

ירידה בפעילות ותושקה מינית עשויים להוביל לרמות טסטוסטרון נמוכות בגברים מבוגרים (מתוך כנס ENDO 2015)

בגברים מבוגרים, ירידה בפעילות ותשוקה מינית עשויים להוביל להפחתת רמות טסטוסטרון בדם, כך עולה מנתונים חדשים מאוסטרליה, שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society.

החוקרים כותבים כי ירידה בפעילות ובתשוקה המינית, אך לא הפרעה בתפקודי זקפה, עשויים להיות הגורם ולא התוצאה של רמות טסטוסטרון נמוכות בדם. עם זאת, לא תועדה השפעה של מצבים אלו על DHT (Dihydrotestosterone), E2 (Estradiol) ו-E1 (Estrone).

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 1,705 גברים, בגילאי 70 שנים ומעלה, שהתגוררו בסידני, וניתחו את הנתונים אודות  1,226 משתתפים שהשלימו את המחקר.

בבדיקה ובבדיקה החוזרת לאחר שנתיים, החוקרים הציגו לגברים שאלות זהות בנוגע לתפקוד המיני. בשני המקרים, החוקרים מדדו את רמות טסטוסטרון, DHT, E2 ו-E1 ואת רמות SHBG (Sex Hormone-Binding Globulin), LH (Luteinizing Hormone) ו-FSH (Follicle-Stimulating Hormone).

במהלך שנתיים, רמות הבסיס של טסטוסטרון, DHT, E2 ו-E1 לא ניבאו ירידה בפעילות המינית, בתשוקה המינית ובתפקודי הזקפה. מנגד, הירידה ברמות טסטוסטרון (אך לא ברמות DHT, E2 או E1) היה קשור בקשר מובהק עם ירידה בפעילות ובתשוקה המינית, אך לא עם הפרעה בתפקוד המיני.

לכל ירידה של סטיית תקן אחת ברמות טסטוסטרון מתחילת המחקר, יחס הסיכויים המתוקן להידרדרות נוספת בפעילות המינית עמד על 1.23 עבור טסטוסטרון.

בגברים בהם חלה ירידה בתדירות השפיכה נרשמו רמות טסטוסטרון נמוכות יותר, ובאלו שהפכו ללא-פעילים מינית במהלך השנתיים נרשמה ירידה של 7% ברמות טסטוסטרון בדם.

השינויים ברמות טסטוסטרון במהלך שנתיים נקשר בקשר מובהק עם השינויים בתשוקה המינית. לכל ירידה של סטיית תקן אחת ברמות טסטוסטרון, יחס הסיכויים המתוקן עמד על 1.19 להידרדרות בתשוקה המינית.

בגברים בהם חלה ירידה בתשוקה המינית במהלך שנתיים, רמות טסטוסטרון בדם ירדו כמעט ב-10%.

מתוך כנס ENDO 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה