גנטיקה

הערכת התועלת בהוספת הטיפול ב-Pertuzumab למשלב הטיפול בסרטן שד גרורתי (N Engl J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בנשים עם סרטן שד גרורתי חיובי ל-HER2 (Human Epidermal Growth Factor Receptor 2), הוספת Pertuzumab (פרג’טה) לטיפול ב-Trastuzumab ו-Docetaxel, בהשוואה להוספת פלסבו, הביאה לשיפור משמעותי בחציון ההישרדות הכולל.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בנשים עם סרטן שד גרורתי חיובי ל-HER2, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות השתפרו משמעותית לאחר טיפול קו-ראשון ב-Pertuzumab, Trastuzumab ו-Docetaxel, בהשוואה לפלסבו, Trastuzumab ו-Docetaxel. שיעורי ההישרדות הכוללים היו טובים יותר משמעותית עם Pertuzumab בניתוח ביניים ללא הגעה לחציון. כעת מדווחים החוקרים על התוצאות הסופיות עם חציון מעקב של 50 חודשים.

במסגרת המחקר חולקו באקראי נשים עם סרטן שד גרורתי שלא קיבלו טיפול כימותרפי קודם או טיפול כנגד HER2, לטיפול בשילוב Pertuzumab או בשילוב פלסבו. החוקרים מדווחים על תוצאי הסיום המשניים של שיעורי הישרדות כוללים, שיעורי הישרדות ללא-התקדמות לפי הערכת החוקרים, משך התגובה ובטיחות הטיפול.

חציון ההישרדות הכולל עמד על 56.5 חודשים בקבוצת המטופלים במשלב שכלל Pertuzumab, בהשוואה ל-40.8 חודשים בקבוצת הפלסבו (יחס סיכון לטובת הטיפול ב-Pertuzumab של 0.68, p<0.001), הבדל של 15.7 חודשים. ניתוח נתונים זה לא לקח בחשבון מעבר לקבוצת הטיפול ב-Pertuzumab ולכן מדובר בניתוח שמרני. לאחר תקנון למעבר לקבוצה המקבילה, התוצאות היו דומות. חציון ההישרדות ללא-התקדמות כפי שנקבע ע”י החוקרים השתפר ב-6.3 חודשים בקבוצת ההתערבות (יחס סיכון של 0.68). הוספת Pertuzumab הביאה להארכת חציון משך התגובה ב-7.7 חודשים.

מרבית האירועים החריגים אירעו במהלך מתן Docetaxel בשתי הקבוצות, עם בטיחות לבבית ארוכת טווח.

N Engl J Med. 2015 Feb 19;372(8):724-34.

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה