גנטיקה

תוצאות מבטיחות לתכניות לשינוי אורחות חיים במקום העבודה (J Occup Environ Med)

אימוץ תכנית DPP (Diabetes Prevention Program) במסגרת התערבות קבוצתית לשינוי אורחות חיים המוצעת לעובדים במקום העבודה מסייעת להם בירידה במשקל, הגברת פעילות גופנית והפחתת גורמי סיכון לסוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך חודש מרץ בכתב העת Journal of Occupational and Environmental Medicine.

התכנית יושמה בחברת Bayer Corporation, באתר החברה באזור פיטסבורג, הכולל כ-1,800 עובדים. תכנית ההתערבות בוצעה בשתי דרכים: בין אם בקבוצה פנים-מול-פנים במהלך 12 חודשים או באמצעות סרטון DVD של 12 מפגשים מרכזיים.

סרטון ה-DVD כלל סדרה של מפגשים מצולמים שפותח במיוחד. המשתתפים שבחרו בהתערבות המבוססת על סרטוני DVD קיבלו גם שיחות טלפון שבועיות ממדריך לשינוי אורחות החיים ויכלו להשתתף במפגשים קבוצתיים חודשיים.

89 עובדים בחברת באייר לקחו חלק בתכנית ההדגמה שהחלה בסתיו 2010. המשתתפים היו במעקב במשך עד 18 חודשים.

מאחר והחוקרים חשו כי לא אתי יהיה למנוע את התכנית מכל אדם המבקש לקחת בה חלק, הם חילקו באקראי את המשתתפים להתחלת התערבות מיידית או התחלת התערבות לאחר שישה חודשים .

במהלך ששת החודשים הראשונים למחקר, אלו בקבוצת ההתערבות המיידית השלימו 12 מבין 16 מפגשי DPP-GLB (Diabetes Prevention Program Group Lifestyle Balance). בהשוואה לביקורות (קבוצת התערבות מאוחרת), ב-45% מהמשתתפים בקבוצת ההתערבות המיידית נרשמה ירידה של לפחות 5% במשקל הגוף במהלך ששת החודשים הראשונים, בהשוואה ל-7% בלבד מאלו בקבוצת ההתערבות המאוחרת, בה היקף הירידה במשקל היה נמוך יותר.

29% מהמשתתפים בקבוצת ההתערבות המיידית, בהשוואה ל-4% מאלו בקבוצת ההתערבות המאוחרת השיגו ירידה של 7% במהלך אותה תקופה. בנוסף, רק ב-9% מאלו בקבוצת ההתערבות המיידית תועדה עליה כלשהי במשקל הגוף במהלך ששת החודשים הראשונים, זאת בהשוואה ל-46% מהמשתתפים בקבוצת ההתערבות המאוחרת.

בשתי הקבוצות חלה למעשה עליה משמעותית בחציון פעילות בשעות הפנאי מתחילת המחקר ועד לאחר שישה חודשים, אם כי ההבדל בעליה בחציון הדקות של פעילות גופנית בכל שבוע לא היה משמעותי בין שתי הקבוצות.

בקבוצת ההתערבות המיידית תועד גם שיפור גדול יותר משמעותית בריכוז המוגלובין מסוכרר, לחץ דם סיסטולי, מדד מסת גוף והיקף מותניים, בהשוואה לקבוצת התערבות מאוחרת.

לאחר מכן החוקרים שילבו את המשתתפים משתי הקבוצות ועקבו אחריהם להשלמת 12 חודשים. לאחר 12 חודשים הם שוב זיהו ירידה משמעותית במשקל הגוף, ביחד עם שיפור משמעותי בפעילות הגופנית, ריכוז המוגלובין מסוכרר ,לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי, היקף מותניים ומדד מסת גוף.

J Occup Environ Med. 2015;57:284291

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה