גנטיקה

הפרעות כאב נפוצות בצוותים רפואיים העובדים במעבדות צנתורים (J Am Coll Cardiol)

מסקר חדש שתוצאותיו פורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת Journal of the American College of Cardiology עולה סיכון מוגבר לכאב ממקור שריר-שלד על-רקע עבודה במעבדת צנתורים ברופאים, אחיות וטכנאים.

החוקרים כותבים כי למעלה ממחצית העובדים עם חשיפה תעסוקתית לפרוצדורות הכוללות קרינה ודורשות מגן עופרת דיווחו על כאב על-רקע העבודה ושכיחות גבוהה יותר של פניה לצורך טיפול רפואי בשל פציעה או אי-נוחות.

הסקר כלל 1,543 עובדים, בגיל ממוצע של 43 שנים, שעבדו במגוון מעבדות. בסיכומו של דבר, 24% מהנשאלים עבדו במחלקה קרדיולוגית ו-76% עבדו ברדיולוגיה. כמחצית מאלו שהשיבו לשאלונים היו טכנאים/טכנולוגים, 20% היו אחיות מוסמכות, 15% היו רופאים ו-7% היו מתמחים או בהשתלמות.

בהשוואה ל-499 רופאיםף אחיות וטכנאים בקבוצת ביקורת בגיל תואם, לא תועדו הבדלים משמעותיים בשימוש בתרופות להקלה על כאבים, אובדן ימי עבודה, סוג הכאב ודירוג הכאב.

עם זאת, ב-54.7% מהמשתתפים עם חשיפה תעסוקתית לפרוצדורות בהנחיית שיקוף שדרשו מגן עופרת תועדה היסטוריה של כאב על-רקע העבודה, זאת בהשוואה ל-45% מהמשתתפים בקבוצת הביקורת (הבדל מובהק סטטיסטית). בקרב העובדים, 44% מהרופאים, 60% מהאחיות ו-62% מהטכנאים דיווחו על כאב על-רקע העבודה. בסיכומו של דבר, 30% מהמשתתפים פנו לקבלת טיפול רפואי בשל כאב אורתופדי, זאת לעומת 24% בלבד מהמשתתפים בקבוצת הביקורת.

מהנתונים עולה עוד כי כאב על-רקע העבודה היה נפוץ יותר משמעותית בנשים, באלו שנחשפו לקרינה לאורך פרק זמן ארוך יותר בכל שבוע, ואלו שלבשו חלוק עופרת לעיתים קרובות יותר במהלך השבוע.

ממצאי המחקר לא הצביעו על עליה מובהקת סטטיסטית בשיעורי ההיארעות של מחלות ממאירות, תת פעילות של בלוטת התריס או קטרקט אנשי צוות שנחשפו לקרינה. בקרב אלו עם היסטוריה כלשהי של ממאירות תועדה היארעות מוגברת של סרטן שד (19% לעומת 9%) בעובדים שנחשפו לקרינה.

J Am Coll Cardiol 2015; 65:820-826

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה