גנטיקה

עדויות נוספות תומכות בקשר בין מריחואנה ואירועים מוחיים (Stroke)

סקירה של דיווחי מקרים תומכת בקשר סיבתי בין עישון מריחואנה ובין אירועים צרברווסקולארים, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם במהלך חודש פברואר בכתב העת Stroke.

לדברי החוקרים ישנם עוד ועוד דיווחי מקרים הקושרים בין שימוש בקנאביס ובין אירועים צרברווסקולארים. עם זאת, דיווחי מקרים אלו לא קבעו עד כה כי מדובר בקשר סיבתי. כעת הם השלימו סקירה של 34 דיווחי מקרים או סדרות מקרים אודות קנאביס ואירועים צרברווסקולארים ב-64 חולים עם אירוע מוחי (80% גברים, גיל ממוצע של 32 שנים). מרבית האוטמים תוארו במחזור הקדמי (56%).

החוקרים בחנו את קריטריוני סיבתיות: קשר זמני, בירור הולם של אירוע מוחי, השפעות חשיפה חוזרת וגורמי סיכון נלווים העשויים לעמוד בבסיס האירוע הצרברווסקולארי.

מהנתונים עולה כי ב-81% מהמקרים תועד קשר זמני עם שימוש בקנאביס ואירוע האינדקס; החולה פיתח אירוע מוחי בתוך 24 שעות משימוש בקנאביס. ב-70% מהמקרים ההערכה הייתה מספקת בכדי לשלול גורמים אחרים לאירוע מוחי. ב-22% מהחולים תועד אירוע מוחי נוסף לאחר חשיפה חוזרת לקנאביס. במחצית מהחולים תועדו גורמי סיכון לאירועים מוחיים, הנפוץ בהם היה עישון סיגריות (34%) וצריכת אלכוהול (11%). 48 מבין 64 החולים השלימו בדיקת רעלים בשתן לסמים הנפוצים והתוצאות היו חיוביות לסמים אחרים מעבר למריחואנה רק בשני מקרים.

ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם מחקרים אפידמיולוגים להערכת ההשפעות הצרברווסקולאריות של קנאביס.

Stroke. Published online February 19, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה