גנטיקה

גורמים המעלים את הסיכון להופעת כאב גב תחתון (Arthr Care Res)

גורמים העשויים לעורר הופעת כאב גב תחתון כוללים עבודה בתנוחות מוזרות, חוסר תשומת לב ועייפות גופנית או נפשית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Arthritis Care Research.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כאבי גב מהווים בעיה נפוצה והינה בין הגורמים המובילים למוגבלות ברחבי העולם. כעת הם ראיינו קרוב ל-1,000 משתתפים שפיתחו כאב גב תחתון פתאומי בשנים 2011 ו-2012, בניסיון לברר על חשיפה לאחד מבין 12 טריגרים אפשריים בשעתיים שקדמו להופעת הכאב.

מהתוצאות עולה כי הסיכון הגבוה ביותר להופעת כאב גב תחתון פתאומי תואר בשעות הבוקר. משימות ידניות שכללו תנוחות מוזרות נקשרו עם עליה של פי שמונה בסיכון לכאבי גב תחתון. משימות ידניות שכללו חפציפ רחוקים מהגוף, בעלי חיים או אנשים, וחפצים לא-יציבים הביאו לעליה בסיכון לכאבי גב פי 5-6.

חוסר תשומת לב במהלך ביצוע משימה או פעילות לווה בעליה של 25% בסיכון להופעת כאב גב תחתון פתאומי.עייפות גופנית או נפשית לוותה בעליה של פי ארבע בסיכון לכאבי גב תחתון. עם זאת, החוקרים לא זיהו קשר בין צריכת אלכוהול או מין ובין סיכון מוגבר להופעת כאבי גב פתאומיים.

ישנן מספר תיאוריות לממצאים אלו, לדוגמא, ייתכן כי הסיכון המוגבר לכאבי גב בשעות הבוקר נובע מכך שהאנשים עדיין אינם עירניים לחלוטין. עוד ייתכן כי הדיסקים הבין-חולייתיים מועדים יותר לנזקים בשעות הבוקר.

Arthr Care Res 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה