גנטיקה

התקדמות לקראת טיפול מותאם אישית כנגד סרטן ריאות (Nature)

לשילוב של Etoposide ומעכב אנזים EZH2 יעילות אפשרית כנגד גידולי ריאה עם מוטאציות אפיגנטיות ספציפיות, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Nature. מהנתונים עולה כי מעכבי EZH2 עם מעכבי Topoisomerase II עשויים לשמש כקו-טיפול ראשון כנגד סרטן ריאות בחולים עם מוטאציות ב-BRG1.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כיום אין טיפולים ייעודיים כנגד סרטן ריאות עם מוטאציה ב-BRG1.

כעת בחנו החוקרים את השילוב של הטיפול הנ”ל ב-26 שורות תאי סרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer). 14 מבין שורות תאים אלו היו רגישות יותר לטיפול המשולב בהשוואה ל-Etoposide בלבד, בעוד ש-12 שורות תאים היו פחות רגישות ל-Etoposide בנוכחות מעכבי EZH2.

ב-12 מבין 14 שורות התאים הרגישים לטיפול זוהתה מוטאציה אינאקטיבציה בגן BRG1 או מוטאציות הפעלה בגן EGFR, כאשר ב-10 מבין 12 שורות תאים לא תוארו מוטאציות בגנים אלו.

החוקרים הופתעו לגלות כי השילוב של Etoposide עם עיכוב EZH2 הועיל רק בשתי קבוצות ספציפיות של חולים עם סרטן ריאות, אלו עם גידולים שכללו מוטאציות בגן EGFR או BRG1. הם הופתעו גם מכך שהטיפול המשולב הוביל להפחתת היעילות של Etoposide בחולים אחרים עם סרטן ריאות.

החוקרים כותבים כי ניתן לשלב טיפול אפיגנטיים עם הטיפול הסטנדרטי המקובל בכדי להגביר את היעילות של הטיפול. עם זאת, בדומה למרבית התרופות, טיפולים אפיגנטיים הם היעילים ביותר לגנוטיפים ספציפיים של ממאירויות של הריאה. לפיכך, דרושים מחקרים נוספים לבחינת תרופות חדשות אלו, והאינטרקאציה שלהן עם הטיפולים הכימותרפיים הנוכחיים.

Nature 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה