גנטיקה

חשיבות מעורבות רופאים ראשוניים בטיפול בחולים מאושפזים (N Engl J Med)

בקיצור נמרץ

לתיאום טוב יותר של הטיפול הראשוני והטיפול בבית חולים בחולים מאושפזים מומחים מבוסטון מציעים מודל לשיתוף פעולה. לדבריהם, במסגרת התכנית המוצעת, רופאים ראשוניים ישמשו כיועצים לצוותים בבתי החולים. הרופאים הראשוניים יבקרו את המטופל בתוך 12-18 שעות מאשפוזו בכדי לתמוך ולייעץ ולהמליץ על תכנית טיפול.

המודל נועד להפחית את הנטל בבתי החולים ולתכנן טיפול מותאם אישית. הרופאים הראשוניים יכתבו ייעוץ הכולל את ההיסטוריה האישית והרפואית של המטופל וכן המלצות לטיפול. החוקרים מסבירים כי העובדה כי הרופאים הראשוניים מכירים את המטופל תסייע לרופאי בית החולים, הנדרשים לקבל החלטות מרחיקות לכת בנוגע לטיפול בחולה שרק עתה פגשו, בעיקר בהחלטות הנוגעות לחולים הנוטים למות. אנשי בית החולים יהיו האחראיים המלאים על הטיפול בחולים.

לאחר הביקור הראשוני, הרופאים הראשוניים יהיו זמינים למפגש עם החולה, בני משפחתו או הצוות המטפל על-פי הצורך וישובו לייעוץ לפני השחרור.

מומחים אחרים טוענים כי הם לא מאמינים כי יש רופאים שיתנגדו לצעד בו רופא אחר תורם את הידע הקולטארלי הנרחב שלו במטרה לסייע ברצף הטיפול בחולים, כאשר כל המטרה של טיפול בחולים מאושפזים וחולים לא-מאושפזים היא לשלב את המאמצים משני הצדדים ולהפוך את הטיפול הרפואי ליעיל יותר. להערכתם, מערכת משולבת כזו תעבוד טוב יותר בתנאים מבוססי-אוכלוסיה, בה מערכות יקבעו כיצד להקצות משאבים לשיפור התוצאות בקבוצת חולים.

לצמצום העלויות הנוספות הכרוכות בהוספת העמדה של הרופאים הראשוניים, החוקרים מצפים לחסכון שמקורו הן מחסכון בהוצאות באשפוז והן מחסכון בהוצאות האמבולטריות, דוגמת שיפור יעילות ודיוק אבחנתי, הפחתת משך אשפוז, צמצום בדיקות מיותרות ואשפוזים חוזרים מיותרים; עם הגברת ההיענות והגדלת שביעות הרצון של המטופלים. מדובר בחסכון בעל תועלת תיאורטית, אך עדיין לא ברור אם שכבת הטיפול הנוספת תביא לשיפור תוצאות הטיפול בחולים אל מעבר לעליה הצפויה בהיקף ההוצאות.

N Engl J Med. Published online January 22, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה