גנטיקה

ההשפעה של חיים מאושרים על צפיפות העצם בנשים לאחר מנופאוזה (Psychosom Med.)

במאמר שפורסם במהדורת נובמבר.דצמבר של כתב העת Psychosomatic Medicine מדווחים חוקרים כי בנשים מבוגרות המרוצות מחייהן מדדים גבוהים יותר בבדיקות להערכת צפיפות המינראלים של העצם, בהשוואה לנשים שאינן שבעות רצון, ממצא התומך בטענה לפיה בריאות פסיכולוגית עשויה להשפיע על הבריאות הגופנית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם קיים קשר בין שביעות רצון מהחיים ובין צפיפות המינראלים של העצם ואובדן עצם.

מדגם המחקר כלל 2,167 נשים פיניות שנולדו בין השנים 1932-1941 ונכללו במחקר חתך ו-1,147 נשים בחלק הלונגיטודינאלי במשך עשר שנים של המחקר הנוכחי. המשתתפות השיבו על שאלות שונות והשלימו בדיקת צפיפות עצם להערכת צפיפות המינראלים של עצם הירך בשנת 1999 (תחילת המחקר) ובשנת 2009 (מעקב). במהלך המעקב החוקרים עקבו אחר שביעות הרצון של הנשים עם בדיקות חוזרות. הנשים דיווחו על מצבן הבריאותי, אורח החיים והטיפול התרופתי שנטלו.

מהנתונים עולה כי חלה ירידה בצפיפות המינראלים של עצם הירך במהלך עשר שנות מעקב מ-880 ל-846 מ”ג לסמ”ר. מניתוח רב-משתנים עלה כי שביעות רצון מהחיים ושיפור בשביעות הרצון ניבאו הפחתת אובדן עצם, בעוד שאשפוז בשל דיכאון ניבא אובדן עצם מוגבר. השפעות אלו לא היו תלויות האחת בשניה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הערכה קלה לביצוע של שביעות הרצון מהחיים עשויה לסייע בהערכת השפעות זקנה ומניעת אוסטיאופורוזיס, כמו גם עידוד בריאות בנשים לאחר מנופאוזה.

Psychosom Med. 2014; 76:709-715

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה