גנטיקה

הערכת התועלת של שילוב טיפול כימותרפי עם טיפול כנגד HER2 כנגד סרטן שד (J Natl Cancer Inst.)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of National Cancer Institute מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי שילוב שני תכשירים המכוונים כנגד HER2 עם טיפול כימותרפי הינה הגישה היעילה ביותר לטיפול ניאו-אדג’וונטי בנשים עם סרטן שד חיובי ל-HER2.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי העליה בתכשירים המכוונים כנגד HER2 (Human Epidermal growth factor Receptor) מעידה על הצורך בהגדרת הבחירה האופטימאלית של טיפול ניאו-אדג’וונטי בנשים עם סרטן שד חיובי ל-HER2. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו להעריך את היעילות והבטיחות של טיפול ניאו-אדג’וונטי בנשים עם סרטן שד חיובי ל-HER2.

הסקירה כללה מחקרים אקראיים להשוואת משטרי טיפול שונים כנגד HER2 במסגרת טיפול ניאו-אדג’וונטי. החוקרים חישבו את יחסי הסיכויים לתגובה פתולוגית מלאה, השלמת טיפול ובטיחות. מטה-אנליזה שימשה לשילוב העדויות הישירות והעקיפות אודות טיפול ניאו-אדג’וונטי בנשים עם סרטן שד חיובי ל-HER2.

לאחר חיפוש במאגר הנתונים זיהו החוקרים 1,047 מאמרים, כאשר עשרה מחקרים ענו על קריטריוני הסקירה והחוקרים בחנו 2,247 חולים משבע קבוצות טיפול שונות. תכשירים המכוונים כנגד HER2 כללו את Trastuzumab, Lapatinib ו-Pertuzumab. מהנתונים עולה כי אין הבדל מובהק סטטיסטית בין גישת טיפול כפול; עם זאת, Lapatinib לווה בשיעורי השלמת טיפול נמוכים יותר בשל אירועים חריגים. בנשים תחת טיפול כפול שיעורי תגובה פתולוגית מלאה היו גבוהים יותר משמעותית, בהשוואה לאלו בקבוצות טיפול אחרות (כימותרפיה עם Trastuzumab עם Pertuzumab לעומת כימותרפיה עם Trastuzumab, יחס סיכויים של 2.29, P=0.02). מניתוח הנתונים עלה כי מבחינת תגובה פתולוגית מלאה, הטיפול הטוב ביותר היה משלב כימותרפיה עם Trastuzumab ו-Pertuzumab.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי טיפול ניאו-אדג’וונטי הכולל משלב של שני תכשירים המכוונים כנגד HER2 עם טיפול כימותרפי הוא היעיל ביותר כיום בנשים עם סרטן שד חיובי ל-HER2.

J Natl Cancer Inst. 2014;106(9) 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה