גנטיקה

התרומה של סוכר להתפתחות יתר לחץ דם (Open Heart)

הפחתת הצריכה של תוספי סוכר, ובפרט, מזון מעובד, עשויה להוביל לירידה בשיעורי יתר לחץ דם, כמו גם ירידה במחלות קרדיו-מטבוליות, כך עולה מתוצאות סקירה חדשה, שפורסמו בכתב העת Open Heart. מהנתונים עולה כי סוכר, ולא מלח, הוא התורם העיקרי לסיכון להתפתחות יתר לחץ דם על-רקע צריכת מזון מעובד.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקרים אפידמיולוגיים וניסיוניים וקבעו כי דיאטה עתירת סוכר עשויה לתרום משמעותית לסיכון הקרדיו-מטבולי. הם גם מציעים כי הנחיות עתידיות בנוגע לתזונה נכונה ימליצו החלפת מזון מעובד במוצרי מזון טבעיים.

לדברי החוקרים, בסקירה הם סיכמו את התוצאות משני סוגי מחקרים: מחקרים אפידמיולוגיים ומחקרים התערבותיים קטנים. למרות שלשני סוגי המחקרים מגבלות שונות, יחדיו הטענה בנוגע לאשמת סוכר במקרים אלו היא ברורה.

המסקנה מהסקירה היא כי סוכר מהווה סכנה גדולה יותר ללב מאשר מלח. עם זאת, המומחים טוענים כי ניתן היה לצפות לכך, לאחר שקרדיולוגים שמו לב כי ההמלצות להפחתת צריכת מלח לא הובילו לתוצאות הקרדיווסקולאריות המצופות.

ממצאים אלו צפויים לעורר מחלוקת, מאחר וסותרים את ההנחות הנוכחיות בנוגע לקשר בין דיאטה ומחלות לב וכלי דם. המחלוקת היא אם האשמה היא בסוכר או במלח, ומהנתונים הנוכחיים עולה כי צריכת סוכר אשמה לפחות באופן חלקי, אם לא האשמה העיקרית.

Open Heart. 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה