גנטיקה

מקומו של Nivolumab בטיפול במלנומה (N Engl J Med)

מנתונים חדשים אודות השימוש ב- Nivolumab כטיפול קו-ראשון במלנומה גרורתית עולות תוצאות טובות יותר משמעותית בהשוואה לטיפול כימותרפי, והטיפול זכה לתגובות חיוביות מאוד במהלך הצגת ממצאי המחקר במהלך כנס מטעם ה-Society for Melanoma Research. המחקר פורסם באותה עת גם בכתב העת New England Journal of Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במחקר בשלב 3 Nivolumab לווה בשיעורים גבוהים יותר של תגובה אובייקטיבית, בהשוואה לטיפול כימותרפי בחולים עם מלנומה גרורתית עמידה לטיפול ב-Ipilimumab. השימוש ב- Nivolumab בחולים שלא טופלו קודם לכן עם מלנומה מתקדמת לא נבחן במחקר מבוקר בשלב 3.

במסגרת המחקר הנוכחי חולקו באקראי 418 חולים שלא קיבלו טיפול קודם עם מלנומה גרורתית, ללא מוטאציית BRAF, לטיפול ב- Nivolumab (במינון של 3 מ”ג לק”ג משקל גוף כל שבועיים ודמה Dacarbazine כל שלושה שבועות) או Dacarbazine (במינון של 1,000 מ”ג למ”ר שטח גוף כל שלושה שבועות ודמה- Nivolumab כל שבועיים).

תוצא הסיום העיקרי היה שיעורי ההישרדות הכוללים.

לאחר שנה אחת, שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 72.9% בקרב מטופלים ב- Nivolumab, בהשוואה ל-42.1% מהמטופלים ב-Dacarbazine (יחס סיכון לתמותה של 0.42, p<0.001). חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 5.1 חודשים בקבוצת הטיפול ב- Nivolumab בהשוואה ל-2.2 חודשים בקבוצת הטיפול ב-Dacarbazine (יחס סיכון לתמותה או התקדמות מחלה של 0.43, p<0.001).

שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 40% בקבוצת המטופלים ב- Nivolumab בהשוואה ל-13.9%במטופלים ב-Dacarbazine (יחס סיכויים של 4.06, p<0.001). התועלת ההישרדותית עם Nivolumab בהשוואה ל-Dacarbazine תוארה בכל תתי הקבוצות שהוגדרו מראש, כולל תת-קבוצה לפי PD-L1 (Programmed Death-Ligand 1).

אירועים חריגים נפוצים על-רקע טיפול ב- Nivolumab כללו עייפות, גרד ובחילות. אירועים חריגים בדרגה 3/4 על-רקע הטיפול התרופתי תועדו ב-11.7% מהמטופלים ב- Nivolumab וב-17.6% מהמטופלים ב-Dacarbazine.

לסיכום, הטיפול ב- Nivolumab מלווה בשיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות הכוללים ובשיעורי ההישרדות ללא התקדמות, בהשוואה לטיפול ב-Dacarbazine, בקרב חולים לא-מטופלים עם מלנומה גרורתית, ללא מוטאצית BRAF.

N Engl J Med. Published online November 16, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה