גנטיקה

תוצאות מבטיחות ל-Nivolumab בטיפול במלנומה (מתוך כנס ESMO)

במהלך כנס מטעם ה-ESMO (European Society for Medical Oncology) הציגו חוקרים ממצאי מחקר חדש, המעידים על תוצאות מבטיחות לטיפול ב- Nivolumab כטיפול קו-שני או קו-שלישי בחולים עם מלנומה מתקדמת. נתונים אלו הוגשו לאישור הן באירופה והן בארצות הברית.

במסגרת המחקר נערכה השוואה בין Nivolumab עם כימותרפיה ב-405 חולים עם מלנומה גרורתית או מלנומה מתקדמת ולא-נתיחה, שטופלו קודם לכן ב-Ipilimumab. ב-30% מהחולים זוהו מוטאציות BRAF, ובקבוצה זו ניתן גם טיפול במעכבי BRAF. כיום, לחולים אלו פחות אפשרויות טיפול.

אחד מתוצאי הסיום העיקריים של המחקר היה שיעורי התגובה הכוללים, שתועד ב-32% מהמטופלים ב- Nivolumab לעומת 11% מהמטופלים בכימותרפיה.

החוקרים הדגישו את התוצאות הנוגעות למשך התגובה לטיפול, שהדגימו חציון של 3.6 חודשים בחולים שטופלו בכימותרפיה, אך באלו שטופלו ב- Nivolumab טרם נקבע חציון ההישרדות של החולים. מבין החולים שהגיבו לטיפול ב- Nivolumab, 95% עדיין מגיבים לטיפול התרופתי בימים אלו.

הנתונים המרשימים אודות משך התגובה מעידים על הארכה משמעותית של שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ושיעורי ההישרדות הכוללים עם השלמת ניתוח הנתונים. נתוני ההישרדות עדיין אינם זמינים. שיעורי ההישרדות הכוללים מהווים תוצא עיקרי נוסף, וקיימת ציפיה רבה מהערכת התועלת של הטיפול והיקף התועלת ההישרדותית.

הנתונים אודות Nivolumab מעידים על שיעורי תגובה של 32% ומבוססים על מחקר אקראי בשלב 3 שכלל 405 חולים, המהווה הערכה דפיניטיבית יותר של יעילות הטיפול.

באשר לבטיחות וסבילות הטיפול, Nivolumab נסבל הרבה יותר טוב מטיפול כימותרפי. תופעות לוואי בדרגה 3/4 תועדו ב-9% מהמטופלים ב- Nivolumab, לעומת 31% מהמטופלים בכימותרפיה ושיעורי הפסקת הטיפול עקב אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי עמדו על 2.2% ו-7.8% מהמטופלים, בהתאמה.

מתוך כנס ESMO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה