גנטיקה

הישרדות דומה בטיפול ראשוני בסרטן קולורקטאלי ממאיר מסוג KRAS wild ב- cetuximab (ארביטוקס) או bevacizumab (אווסטין) (מתך ESMO)

טיפול בשתי תרופות ביולוגיות שונות, cetuximab (ארביטוקס, מרק סרונו) או bevacizumab (אווסטין, רוש) כתוספת לכימותרפיה עבור מטופלים עם גידול קולורקטלי ממאיר המאופיין כ-   K-RAS  wild  , השיג אפקט דומה מבחינת חציון הישרדות שהגיע לכ-29-30 חודשים.

החוקרים מהחברה האירופאית לאונקולוגיה מדיקלית (ESMO)  , שהציגו את המחקר בקונגרס העולמי לסרטן במערכת העיכול בברצלונה ,  מסכמים כי שתי התרופות מתאימות כטיפול קו ראשון.

החוקרים דיווחו על המימצאים של קבוצת CALBG/SWOG 80405 שבה נעשתה השוואה בין שני הנוגדנים החד שבטיים , במטופלים עם סרטן קולורקטאלי ממאיר מסוג K-RAS  wild שלא טופלו לפני כן.  כל המטופלים קיבלו במקביל או טיפול ב-FOLFOX (ר”ת של oxaliplatin, fluorouracil, folinic acid) או FOLFIRI (ר”ת של folinic acid, fluorouracil, irinotecan) וחולקו באופן אקראי לקבלת סיטוקסימאב או בוואזיקומאב . הטיפול נמשך עד להתקדמות המחלה, מוות או רעילות בלתי מקובלת או ביצוע ניתוח הסרה מלאה של הגידול.  יעד המחקר המרכזי היה הישרדות כוללת.

המחקר כלל 3,058 מטופלים, מהם 2,334 היו עם סוג  KRAS wild , כאשר האנליזה הסופית כללה 1,134 מטופלים.

המחקר הסתיים כאשר נתוני הביניים הראו שקיים סיכוי נמוך להבדל מובהק בין שתי קבוצות הטיפול. לאחר תקופת מעקב חציונית של 40 חודש, התוצאות הראו חציון השרדות של 29.04 עם שילוב של כימותרפיה + בוואזיקומאב ושל 29.93 חודשים עם שילוב כימותרפיה + סיטוקסימאב.

הישרדות ללא התקדמות מחלה גם לא הייתה שונה באופן מובהק בשתי קבוצות הטיפול:  10.54 לעומת 10.45 חודשים בבוואזיקומאב וסיטוקסימאב בהתאמה.  החוקרים מוסיפים כי כ-10% מהמטופלים (בשתי הקבוצות) שרדו מעל 5 שנים.

החוקרים מציינים עוד כי ייתכן וניתוח לפי תתי קבוצות עשוי לאתר קבוצות מטופלים שמפיקות תועלת גבוהה יותר באחד משני הטיפולים.

באותו כנס דיווחו חוקרים נוספים מיפן על טיפול נסיוני חדש, TAS-102 שהראה שיפור של כחודשיים בהישרדות במטופלים עם סרטן קולורקטאלי ממאיר שלא הגיבו לטיפולים קודמים.

לדיווח במדפייג’

 : ESMO World Congress on Gastrointestinal Cancer
  Venook A, et al. “CALGB/SWOG 80405: Phase III trial of irinotecan/5-FU/leucovorin (FOLFIRI) or oxaliplatin/5-FU/leucovorin (mFOLFOX6) with bevacizumab (BV) or cetuximab (CET) for patients (pts) with KRAS wild-type (wt) untreated metastatic adenocarcinoma of the colon” ESMO WCGIC 2014;Abstract O-0019

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה